دلیل اصلی سفر مقامات آژانس به ایران چیست؟
  • 3 مرداد 1404
  • شناسه : 103853
    بازدید 48
    7

    سخنگوی وزارت خارجه نشست امروز ایران با سه کشور اروپایی عضو برجام را فرصت مغتنمی برای تصحیح نگاه و آزمونی برای واقع‌بینی آنها در خصوص موضوع هسته‌ای ایران دانست.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل بقایی افزود:‌ این سه کشور از این فرصت برای جبران رویکردهای غیرسازنده قبلی که موجب مخدوش شدن اعتبار و جایگاه مذاکراتی اروپا و تبدیل آن به بازیگر حاشیه‌ای نیز گردیده است، استفاده کنند.

    وی درباره گزارش اخیر برخی رسانه‌ها مبنی بر احتمال طرح تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی اروپا گفت: اساسا وقتی اصل موضوع بازگرداندن تحریم‌ها فاقد هرگونه دلیل و وجاهت قانونی و منطقی است و طرف‌های اروپایی به دلیل عملکردشان صلاحیت و مجوز چنین کاری ندارند، صحبت‌کردن از تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ را نیز به‌طور مضاعف بی‌معنا و بی‌مبنا می‌دانیم و با آن مخالفیم.

    بقائی در مورد خبر سفر یکی از مسئولان ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران و احتمال بازدید وی از تاسیسات هسته‌ای اسیب‌دیده، نیز گفت: سفر معاون مدیر کل آژانس به تهران در دستور کار است و احتمالا طی چند هفته آینده انجام خواهد شد.

    هدف از این سفر، رایزنی جهت تنظیم شیوه ‌نامه جدید برای همکاری ایران-آژانس است و هیچ برنامه‌ای برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای که در جریان حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند در دستور کار قرار ندارد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    5 × پنج =