آنروا: قحطی در غزه عمدی و نتیجه مستقیم اقدامات اسرائیل است
  • 31 مرداد 1404
  • شناسه : 124033
    بازدید 43
    7

    کمیسر کل آنروا با بیان اینکه «اعلام رسمی قحطی در شهر غزه عمیقاً نگران‌کننده است، اما تعجب‌آور نیست»، تأکید کرد که این قحطی نتیجه اقدامات مستقیم اسرائیل است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) اعلام کرد که قحطی در نوار غزه عمدی و توسط دولت اسرائیل ایجاد شده است.

    «فیلیپ لازارینی» در اظهاراتی همراه با مسئولان شماری از نهادهای بین المللی بشردوستانه تأکید کرد: قحطی در نوار غزه نتیجه مستقیم جلوگیری چند ماهه اسرائیل از ورود غذا و مایحتاج ضروری به این باریکه است.

    وی افزود: گسترش قحطی در نوار غزه را می‌توان با آتش‌بس و اجازه دادن به سازمان‌های بشردوستانه برای انجام کار خود متوقف کرد.

    لازارینی خاطرنشان کرد: اعلام رسمی قحطی در شهر غزه عمیقاً نگران‌کننده است، اما تعجب‌آور نیست. هشدارهای ماه‌ها نادیده گرفته شده‌اند و قحطی اکنون در شهر غزه قطعی است.

    نهاد بین المللی «طبقه بندی مرحله‌ای امنیت غذایی» هم اعلام کرد که قحطی در استان غزه گسترش یافته است.

    این نهاد افزود: بیش از نیم میلیون نفر در غزه با گرسنگی، فقر و مرگ دست به گریبان هستند. سوء تغذیه شدید تا ژوئن ۲۰۲۶ به سرعت در غزه شدیدتر خواهد شد. ما خواستار توقف قحطی در نوار غزه به هر قیمتی و برقراری آتش بس در غزه هستیم تا اقدامات گسترده بشردوستانه برای نجات جان انسان‌ها هرچه زودتر آغاز شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 × چهار =