استفاده اسرائیل از روبات‌های بمب‌گذاری‌شده برای تخریب محله‌های غزه
  • 9 شهریور 1404
  • شناسه : 129301
    بازدید 60
    6

    مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نسبت به فاجعه انسانی در این منطقه به شدت هشدار داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، «منیر البرش»، مدیرکل وزارت بهداشت در نوار غزه با هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی در این منطقه اعلام کرد: به دلیل فروپاشی زیرساخت‌های درمانی، در برخی بیمارستان‌ها ۶ کودک بر روی یک تخت بستری می‌شوند.

    البرش همچنین فاش کرد که ارتش اسرائیل از روبات‌های بزرگ و بمب‌گذاری‌شده برای تخریب کامل محله‌ها در جبالیا استفاده می‌کند که در نتیجه آن، خانواده‌های بسیاری به طور کامل زیر آوار مدفون شده‌اند.

    وی تأکید کرد: پس از اعلام رسمی بروز قحطی، جامعه بین‌المللی باید فوراً وارد عمل شود.

    البرش خاطرنشان کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد، نتیجه مستقیم اشغالگری و تجاوز مداوم ارتش اسرائیل است.

    مدیرکل بهداشت غزه همچنین آمار تکان‌دهنده‌ای ارائه داد و گفت: از آغاز جنگ، ۴۰ هزار کودک در غزه زخمی شده‌اند.

    وی افزود: ارتش اسرائیل تاکنون بیش از ۱۵۰ انبار دارو را از بین برده است.

    البرش تأکید کرد: دست‌کم یک هزار بیمار قلبی به دلیل نبود دارو و امکانات درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

    وی گفت که گزارش‌ها درباره شیوع کرونا در غزه صحت ندارد.

    البرش افزود: مردم غزه، از جمله جامعه مسیحیان، همچنان بر ماندن و ایستادگی در شهر مقاومت می‌کنند.

    این مقام بهداشتی فلسطینی تصریح کرد: کادر درمان نیز تصمیم گرفته‌اند که از بیمارستان‌ها خارج نشوند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    شش + 19 =