رایزنی وزرای خارجه قطر و فرانسه در سوئیس؛ تاکید بر ضرورت تقویت ثبات منطقه‌ای
  • 1 تیر 1405
  • شناسه : 198226
    بازدید 3
    0

    وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای فرانسوی خود در سوئیس درباره تقویت ثبات در منطقه گفت‌و‌گو کرد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور با «ژان نوئل بارو» همتای فرانسوی خود در هتل بورگن اشتوک سوئیس دیدار کرد.

    دو طرف در این دیدار روابط و همکاری دو کشور، راهکار‌های حمایت از این روابط و آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه پس از امضای یادداشت تفاهم بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کردند.

    وزیر امور خارجه قطر در این دیدار بر حمایت کامل این کشور از مذاکرات جاری بین دو طرف آمریکایی و ایرانی برای دستیابی به راه‌حل‌های پایدار مسائل اختلافی از طریق گفت‌و‌گو و روش‌های مسالمت‌امیز با هدف تقویت امنیت منطقه‌ای و کمک به گشودن افق‌های جدید همکاری، توسعه و شکوفایی و تحقق منافع مشترک ملت‌های منطقه و جهان تأکید کرد.

    دولت سوئیس امروز با استقبال از پیشرفت‌های حاصل‌شده در گفت‌و‌گو‌های ایران و ایالات متحده در بورگن‌اشتوک اعلام کرد که بر اساس توافق طرف‌ها، مذاکرات فنی به‌طور فوری آغاز می‌شود و نقشه راهی برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز تدوین شده است.

    دولت‌های پاکستان و قطر نیز بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که طرف‌ها «بر سر نقشه راهی برای دستیابی به توافقی نهایی ظرف ۶۰ روز به توافق رسیده‌اند؛ اقدامی که زمینه را برای آغاز فوری گفت‌و‌گو‌های فنی جدید فراهم می‌سازد.»

    در همین حال، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از روند مذاکرات، اعلام کرد گفت‌و‌گو‌ها با «پیشرفت‌های قابل توجه» همراه بوده و در مسیر تأمین دیدگاه‌ها و مطالبات ایران پیش می‌رود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    9 + 5 =