بیانیه اتحادیه عرب درباره تفاهم نامه ایران و آمریکا 
  • 2 تیر 1405
  • شناسه : 198449
    بازدید 7
    1

    وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب از امضای تفاهم‌نامه میان تهران و واشنگتن با هدف پایان دادن به جنگ استقبال کردند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه در امان پایتخت اردن با استقبال این کشورها از تفاهم ایران و آمریکا به پایان رسید.

    ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در امان گفت: ما در این جنگ طرف نبودیم و نمی‌خواستیم این جنگ آغاز شود. ما همیشه می‌گفتیم که خواهان روابط خوب با ایران هستیم و همچنان خواهان روابط خوب با ایران هستیم.

    وی افزود: برای رسیدن به این روابط، باید تمام دلایل تنش‌های قبلی، برطرف شود.

    الصفدی با تاکید بر اینکه تمامی کشورهای عضو اتحادیه عرب از تفاهم‌نامه ین ایران و آمریکا استقبال می‌کنند، بر لزوم پیشرفت آن تا رسیدن به یک راه‌حل جامع برای این بحران که تمام دلایل تنش در دوره گذشته را برطرف کند، تأکید کرد.

    وی افزود: برای اینکه منطقه ما از امنیت و ثبات برخوردار شود، باید صریح باشیم و تمام دلایل تنش‌های قبلی را برطرف کنیم.

    از سوی دیگر، عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین تأکید کرد که تفاهم‌نامه گامی مهم برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای است. وی بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد آن برای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای و جلوگیری از پیامدهای درگیری‌ها و جنگ‌های ویرانگر در منطقه و به کارگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح، توسعه و شکوفایی تأکید کرد.

    الزیانی گفت که هدف، دستیابی به امنیت، ثبات و صلح برای همه مردم منطقه است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    4 × پنج =