مراکز تکثیر میگو در گناوه به صورت مستمر پایش و نظارت می شود
  • 4 تیر 1405
  • شناسه : 199022
    بازدید 8
    1

    بوشهر- رئیس اداره دامپزشکی گناوه از اجرای طرح پایش و نمونه‌برداری تخصصی در مراکز تکثیر میگوی این شهرستان خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضایی‌نیا عصر چهارشنبه با تأکید بر اهمیت امنیت زیستی در صنعت آبزی‌پروری اظهار کرد: در راستای کنترل بیماری‌های استراتژیک صنعت میگو، کارشناسان این شبکه با حضور میدانی در مراکز تکثیر، اقدام به نمونه‌گیری از پست‌لاروهای زنده کردند.

    رئیس اداره دامپزشکی گناوه افزود: این آزمایش‌ها با هدف تشخیص زودهنگام بیماری‌های خطرناکی نظیر لکه سفید (WSSV) و نکروز حاد هپاتوپانکراس (AHPND) انجام می‌شود.

    وی افزود: نمونه‌های اخذ شده در شرایط استاندارد و با رعایت زنجیره سرد به آزمایشگاه مرجع ارسال شده‌اند تا سلامت محموله‌ها پیش از ورود به چرخه پرورش تضمین شود.

    رئیس اداره دامپزشکی گناوه در پایان خاطرنشان کرد: پایش مستمر و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، کلیدی‌ترین اقدام برای حمایت از تولید پایدار و حفظ سرمایه‌های اقتصادی بهره‌برداران در صنعت شیلات است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    نوزده + 2 =