برداشت زردآلو از باغات چهارمحال و بختیاری آغاز شد
  • 7 تیر 1404
  • شناسه : 85462
    بازدید 66
    11

    شهرکرد-معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز برداشت زردآلو از باغات این استان خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت زردآلو از باغات استان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۴ هزار تن زردآلو روانه بازار شود.

    وی با اشاره به نحوه مصرف محصول زردآلو، افزود: حدود ۷۰ درصد از زردآلوی برداشت شده به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود و ۳۰ درصد باقی‌مانده در قالب خشکبار یا در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باغات زردآلوی استان تنوع ارقام بالایی دارند، ادامه داد: ارقام ملایری، آصفی، کتانی، جهانگیری، شکرپاره، تخم‌گردی و قیسی از جمله گونه‌های زردآلو کشت شده در این استان هستند.

    سعیدی عنوان کرد: در حال حاضر سطح زیرکشت زردآلو در چهارمحال و بختیاری حدود ۸۰۰ هکتار است و میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۶ تن برآورد می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: اجرای عملیات‌هایی نظیر هرس اصولی، مدیریت کف‌باغ، کنترل علف‌های هرز، تغذیه صحیح درختان و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب، نقش مؤثری در بهبود عملکرد کمی و کیفی باغات دارد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سطح زیرکشت زردآلو در این شهرستان حدود ۲۵۰ هکتار است و میانگین برداشت از هر هکتار حدود ۴ تن برآورد می‌شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    4 × 5 =