تأکید مصر و عمان بر ضرورت ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران
  • 10 تیر 1404
  • شناسه : 87907
    بازدید 35
    4

    وزیران خارجه مصر و عمان بر لزوم تحکیم آتش‌بس بین ایران و اسرائیل و ضرورت ازسرگیری روند مذاکرات بین واشنگتن و تهران تأکید کردند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری مشترک با «بدر عبدالعاطی» همتای مصری در قاهره بر ضرورت ازسرگیری روند مذاکرات بین واشنگتن و تهران تأکید کرد و آن را برای تقویت امنیت در منطقه حائز اهمیت دانست.

    وزیر خارجه مصر هم در این نشست خبری گفت: ما ضمن تبادل‌نظر درباره مسئله هسته‌ای ایران، در خصوص لزوم اجرای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای توافق کردیم.

    وزیر خارجه مصر همچنین بر لزوم تحکیم آتش‌بس بین ایران و اسرائیل تأکید کرد و از سرگیری مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران را خواستار شد.

    «بدر عبدالعاطی» از تلاش‌های مداوم عمان برای دستیابی به توافق آتش‌بس بین ایران و اسرائیل و همچنین در یمن قدردانی کرد.

    وی به تحولات غزه هم پرداخت و تصریح کرد: به دنبال آتش بس ۶۰ روزه در غزه هستیم. بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین امنیت در اسرائیل و منطقه برقرار نخواهد شد.

    وزیر خارجه مصر با اشاره به تلاش های قاهره، واشنگتن و دوحه برای برقراری دوباره آتش بس در غزه تأکید کرد: این اسرائیل بود که در ژانویه گذشته توافق آتش بس را در غزه نقض کرد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    یک × 3 =