قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه، مشخص و لازم‌الاجراست
  • 10 تیر 1404
  • شناسه : 87908
    بازدید 48
    11

    ساوه-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت:قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه، مشخص و لازم‌الاجراست و دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف به نظارت و اجرای آن هستند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، احمد جوانمرد ظهر سه‌شنبه در نشست توجیهی قانون ممنوعیت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه با حضور رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان ساوه با اشاره به اهمیت زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان یکی از ارکان هویت ملی، اظهار داشت: زبان هر ملت، بخش مهمی از هویت فرهنگی آن است و یکی از راهکارهای مهم صیانت از آن، جلوگیری از به‌کارگیری واژه‌ها، عناوین و اصطلاحات بیگانه در حوزه تبلیغات، تابلوهای اصناف و نام‌گذاری واحدهای صنفی است.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه افزود: قانون ممنوعیت استفاده از عناوین بیگانه، مشخص و لازم‌الاجراست که دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف به نظارت و اجرای آن هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در چارچوب اختیارات قانونی خود، بر حسن اجرای این قانون نظارت دارد و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

    جوانمرد با تأکید بر ضرورت همکاری تمامی صنوف، بیان کرد: رؤسای اتحادیه‌های صنفی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی این موضوع دارند و می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح به اعضای تحت پوشش خود، در اجرای بهتر این قانون گام‌های مؤثری بردارند.

    وی ابراز امیدواری کرد: امید است با تعامل، همراهی و فرهنگ‌سازی در میان اصناف و واحدهای صنفی، نیازی به برخورد قانونی نباشد و رعایت قانون به‌صورت خودجوش و مسئولانه صورت گیرد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    2 × سه =