یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان سقز کشف و ضبط شد
  • 11 تیر 1404
  • شناسه : 88551
    بازدید 50
    9

    سقز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از کشف وضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و دستگیری یک متهم در شهرستان سقز خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، منصور مهرزاد بیان کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سقز، پاسگاه انتظامی میرده محور مواصلاتی سقز-بانه، در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودرو شخصی مشکوک و پس از بازرسی یک دستگاه فلزیاب کشف‌وضبط شد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، افزود: پرونده قضائی برای متهم دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

    وی عنوان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است، در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

    مهرزاد یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به فرماندهی یگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش دهند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    2 × چهار =