توسعه زیرساخت‌های روستایی در بوشهر
  • 19 تیر 1404
  • شناسه : 93825
    بازدید 74
    9

    بوشهر- فرماندار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های روستایی در این شهرستان به عنوان یک اولویت مهم یاد کرد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از دهیاران بخش چغادک به مناسبت روز شهرداری و دهیاری، با تأکید بر اهمیت جایگاه دهیار در ساختار مدیریت محلی اظهار کرد: اهمیت حضور دهیار در روستا بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

    وی ادامه داد: دهیاری‌ها، در سطح محلی، همان نقشی را ایفا می‌کنند که دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی بر عهده دارند. با این تفاوت که در مقیاسی کوچک‌تر و با مسئولیت‌هایی متنوع‌تر در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

    فرماندار بوشهر با اشاره به سیاست‌های کلان دولت در زمینه‌ی توسعه روستایی افزود: با توجه سیاست‌های دولت وفاق مبنی بر پیشرفت و توانمندسازی روستاها، مسئولیت دهیاران سنگین‌تر خواهد بود.

    وی همچنین به دغدغه‌های امنیت شغلی دهیاران اشاره کرد و گفت: نگرانی دهیاران از ناپایداری شغلی موضوعی است که نباید نادیده گرفته شود وقتی دهیار نسبت به امنیت شغلی خود اطمینان نداشته باشد، تمرکز بر مسائل مهم روستا و برنامه‌ریزی برای توسعه را از دست خواهد داد این موضوع باید به مطالبه‌ای جدی و همگانی تبدیل شود.

    وی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستایی تصریح کرد: هر روستا باید پروژه‌های زیرساختی شاخصی را برای سال جاری تعریف کند و در این بین حوزه گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. این مسیر می‌تواند راهی مؤثر برای رونق اقتصادی و آبادانی روستاها باشد.

    فرماندار بوشهر در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی دهیاران گفت: علاوه بر اقدامات در حوزه‌ی عمرانی، حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز باید در اولویت قرار گیرند چرا که توسعه پایدار با توجه به فرهنگ و هویت اجتماعی مسیر روشنی خواهد داشت.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    هجده − سیزده =