مسمومیت اعضای یک خانواده سنندجی بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن
  • 22 تیر 1404
  • شناسه : 95135
    بازدید 68
    10

    سنندج- نشت گاز مونوکسیدکربن ناشی از خرابی پکیج در یکی از مناطق مسکونی سنندج، پنج عضو یک خانواده را راهی بیمارستان کرد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: در تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ سنندج وقوع مسمومیت گازی در یک واحد مسکونی گزارش داده شد که در پی این تماس، دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

    بابک هدائی افزود: کارشناسان اورژانس با حضور سریع در محل، اقدامات درمانی اولیه را برای اعضای خانواده آغاز کردند و هر پنج نفر که دچار علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند، برای ادامه درمان به بیمارستان توحید سنندج منتقل شدند.

    سرپرست مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کردستان ضمن هشدار نسبت به خطرات بالقوه گاز مونوکسیدکربن تأکید کرد که این گاز بی‌بو و بی‌رنگ تنها تهدید فصل زمستان نیست.

    وی هشدار داد: استفاده از پکیج‌ها و وسایل گرمایشی معیوب یا غیراستاندارد و همچنین انسداد مسیر دودکش‌ها می‌تواند منجر به بروز حوادث ناگوار شود.

    هدائی از شهروندان خواست با بررسی دوره‌ای سیستم‌های گرمایشی و تهویه، از تکرار چنین رویدادهایی پیشگیری کنند و یادآور شد: بی‌توجهی به نکات ایمنی، جان اعضای خانواده را در معرض خطر مستقیم قرار می‌دهد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    سیزده − یازده =