پیش‌بینی برداشت حدود۲۰۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های هرمزگان
  • 22 تیر 1404
  • شناسه : 95316
    بازدید 65
    9

    بندرعباس – مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از آغاز برداشت خرما از نخلستان‌های هرمزگان تاکنون ۲۰۰ تن محصول برداشت شده است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شیخ‌زاده اظهار کرد: برداشت خرما در استان از نیمه خردادماه با برداشت رقم آلمهتری در شهرستان میناب آغاز شده است و تا آبان‌ماه با برداشت رقم پیارم ادامه دارد.

    وی افزود: امسال حدود ۲۰۰ هزار تن خرما از ۳۸ هزار هکتار نخلستان‌های هرمزگان برداشت می‌شود.

    مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان بیشترین سطح زیر کشت خرما را در هرمزگان دارند؛ هم اکنون عملیات اصلاح و نوسازی دو هزار هکتار از نخیلات با هدف افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصول در استان در حال اجراست.

    شیخ‌زاده گفت: هرمزگان با تولید حدود ۵۵ رقم خرما که ۲۰ نوع آن از ارزش تجاری داخلی و خارجی دارد، یکی از استان‌های خرماخیز کشوراست.
    وی افزود: هم اکنون ۲۰ درصد از محصول خرمای هرمزگان صادر و۸۰ درصد آن در داخل مصرف می‌شود.
    آل مهتری، نغار، خاصویی، شکری، خنیزی، مرزبان، مرداسنگ و زرد در زمان برداشت به صورت تازه خوری مصرف می‌شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    هجده − 6 =