افزایش نسبی موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان دزفول
  • 23 تیر 1404
  • شناسه : 95969
    بازدید 55
    7

    دزفول- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول نسبت به افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان هشدار داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مهشید عصار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش نسبی موارد ابتلاء به ویروس کرونا بوده‌ایم که نشان‌دهنده روندی پیش رونده، آرام اما مداوم در شیوع این ویروس است.

    وی افزود: هرچند این موج نسبت به دوره‌های قبلی شدت کمتری دارد و هنوز بیمارستان‌ها با هجوم گسترده بیماران مواجه نیستند، اما حضور مداوم بیماران در مراکز درمانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش مهم می‌سازد.

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: برای حذف خطر تشدید بیماری در چنین شرایطی، رصد وضعیت و رعایت اصول پیشگیری حرف اول را می‌زند.

    عصار تاکید کرد: پیشگیری توسط شهروندان، سپر محافظ در برابر کرونا بوده، به‌ویژه در میان گروه‌های آسیب‌پذیر، مانند سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، نقش کلیدی در قطع زنجیره انتقال و حفظ سلامت عمومی ایفا می‌کند.

    وی در ادامه بیان کرد: استفاده از ماسک به خصوص در فضای سر پوشیده و شلوغ، شستن منظم دست‌ها و ضد عفونی کردن سطوح آلوده اقداماتی هستند که همواره برای پیشگیری توصیه می‌شوند.

    عصار در پایان اظهار امیدواری کرد درصورت هوشیاری و رعایت اصول بهداشتی فوق و حذف رفتارهایی چون دست دادن، در آغوش گرفتن و روبوسی خصوصاً با افراد دارای بیماری، می‌توان شرایط را کنترل کرد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    هفده + 7 =