کاروانسرای تاریخی کنارگرد احیا می‌شود
  • 23 تیر 1404
  • شناسه : 96263
    بازدید 55
    9

    ری- بخشدار فشافویه از آغاز عملیات بهسازی کاروانسرای تاریخی کنارگرد خبر داد و گفت: این بنای ارزشمند تاریخی با هدف توسعه گردشگری در منطقه، به بخش خصوصی واگذار شده است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی افشار، در حاشیه بازدید از مجموعه کاروانسرای تاریخی کنارگرد اظهار داشت: کاروانسرای کنارگرد که از بناهای تاریخی دوره صفوی و شاه عباس اول به شمار می‌رود، یکی از آثار شاخص بخش فشافویه است و مرمت و بازسازی آن می‌تواند نقش مؤثری در رونق صنعت گردشگری منطقه ایفا کند.

    وی با اشاره به واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی افزود: با نظارت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری، این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در حال بهسازی و مرمت است تا ضمن حفظ اصالت تاریخی، زمینه بهره‌برداری اصولی از آن فراهم شود.

    افشار ادامه داد: در طرح بهسازی این مجموعه، علاوه بر ایجاد اقامتگاه سنتی، برنامه‌هایی نظیر برگزاری نمایشگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع‌دستی و رویدادهای فرهنگی پیش‌بینی شده که اولویت بهره‌مندی از آن‌ها با شهروندان حسن‌آباد و فعالان صنوف منطقه خواهد بود.

    بخشدار فشافویه در پایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص این کاروانسرا تصریح کرد: استقرار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این بخش، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران خارجی و ارزآوری ایجاد کرده و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت اقتصاد محلی و منطقه‌ای باشد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    7 − 6 =