ملایر نیازمند واحد فرآوری آلبالو
  • 27 تیر 1404
  • شناسه : 98840
    بازدید 54
    10

    همدان-مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: با توجه به ظرفیتهای شهرستان ملایر در تولید آلبالو به عنوان قطب تولید این محصول دراستان همدان، این شهرستان نیازمند یک واحد فرآوری است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    علیرضا زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه محصولات باغی و کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین محصولات باغی این شهرستان تولید آلبالو است.

    مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان همدان زیر کشت آلبالو است که شهرستان ملایر با بیش از ۸۰۰ هکتار به عنوان قطب تولید آلبالو در استان محسوب می‌شود افزود: بیشترین میزان تولید و برداشت آلبالو در بخش زند قرار دارد.

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از میزان تولید و سطح زیرکشت آلبالو در بخش زند ملایر و ما بقی در سایر نقاط است افزود: آلبالو ملایر این شهرستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

    مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ملایر در تولید و سطح زیر کشت آلبالو، رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داده است گفت: با توجه به کیفیت محصول آلبالوی این شهرستان بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و میوه خشک و مصرف تازه‌خوری است.

    زنگنه با بیان اینکه سالانه بیش از ۵ هزار تن محصول آلبالو در ملایر تولید می‌شود اما امسال به دلیل سرمازدگی باغ‌ها، میزان تولید نسبت به سال قبل افزایشی ندارد، گفت: برداشت آلبالو از باغات ملایر از تیر ماه شروع و تا اوایل مرداد ماه ادامه دارد.

    وی اضافه کرد: در توسعه سطح زیر کشت امسال ۵۰ هکتار به سطح زیر کشت باغ‌های آلبالو در این شهرستان اضافه شده که هنوز بارور نشده‌اند و طی سالهای آینده به باروری خواهند رسید.

    زنگنه با تاکید بر اینکه با توجه به این ظرفیت در شهرستان واحد فرآوری آلبالو نداریم تاکید کرد: ایجاد یک واحد فرآوری برای این محصول نیاز است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    5 × یک =