توان عملیاتی آتش‌نشانی یزد ارتقا یافت
  • 28 تیر 1404
  • شناسه : 99376
    بازدید 62
    9

    یزد- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از خرید یک دستگاه موتورپمپ ترولی با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال در راستای ارتقای توان عملیاتی این سازمان خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، سعید پاک سرشت با بیان این که موتور پمپ ترولی ابزاری کارآمد، عملیاتی و قابل‌حمل است که برای انتقال آب در مسافت‌های کوتاه و متوسط طراحی شده است، گفت: در راستای ارتقای توان عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری یزد، یک دستگاه موتور پمپ ترولی با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان عملیاتی این سازمان اضافه شد.

    پاک سرشت افزود: این موتور پمپ، در مأموریت‌های مختلف امداد و نجات کاربرد گسترده‌ای داشته و در شرایط اضطراری و مناطق فاقد زیرساخت‌های مناسب مانند شبکه برق یا آب‌رسانی، عملکردی مؤثر و قابل‌اعتماد دارد.


    وی با اشاره به این که تمام مراحل طراحی و مونتاژ این موتور پمپ، توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، گفت: میزان دبی خروجی آّب این موتور پمپ، ۴۵۰۰ لیتر در دقیقه در ۱۰ بار فشار و حداکثر آبدهی ۶۵۰۰ لیتر بر دقیقه در ۲ بار فشار می‌باشد که توسط یک دیزل شش سیلندر با توان ۳۴۰ اسب بخار پشتیبانی می‌شود.


    رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، تخلیه سریع آب از مناطق سیلزده و دچار آب‌گرفتگی و همچنین تأمین آب در عملیات‌های اطفای حریق در مناطق فاقد دسترسی به شبکه آب شهری را از کاربردهای کلیدی این نوع موتور پمپ برشمرد و افزود: با توجه به قابلیت جابجایی آسان و راه‌اندازی سریع، این پمپ نقش مؤثری در ارتقای سرعت پاسخ‌دهی و کارآیی نیروهای عملیاتی در حوادث شهری و محیطی ایفا خواهد کرد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    1 × 1 =