بیمارستان آبیک نیازمند توجه ویژه دولت و خیرین است
  • 28 تیر 1404
  • شناسه : 99508
    بازدید 65
    9

    قزوین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عدم تامین منابع مالی برای ساخت بیمارستان شهدای آبیک گفت: بیمارستان آبیک نیازمند توجه ویژه دولت و خیرین است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل تأمین منابع مالی بیمارستان شهدای آبیک و عدم اجرای ماده ۲۳ در مورد این بیمارستان اظهار کرد: باید برای تأمین بخشی از هزینه‌های ساخت بیمارستان شهدای آبیک، به دنبال خیر باشیم.

    وی با تشریح ماده ۲۳ اظهار کرد: ماده ۲۳ یک تلاش مشترک بین معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی، وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه است که مجوزهای لازم برای یک طرح عمرانی را در زمینه‌های مختلف صادر می‌کند تا بتوانیم ردیف بودجه اختصاص دهیم.

    محمدبیگی افزود: با توجه به اینکه کلنگ بیمارستان شهدای آبیک در دولت شهید آیت‌الله رئیسی زده شد، قرار بود ۳۰ درصد از هزینه‌ها توسط خیرین و ۷۰ درصد توسط دولت تأمین شود اما طی مراحل ماده ۲۳ از یک سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی باید اسناد لازم را تهیه و به وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد.

    وی تصریح کرد: این ماده شامل مجوزهای پدافند غیرعامل، زیرساختی، اعتباربخشی بیمارستان و تأیید نقشه‌ها است که نیاز به نظر ارگان‌های مختلف دارد.

    وی با اشاره به پیشرفت ۵ درصدی بیمارستان با کمک خیرین، گفت: برنامه ما برای جذب خیرین ادامه دارد. همچنین از دولت محترم درخواست کرده‌ام که با توجه به شرایط اضطراری و بحرانی جنگ ۱۲ روزه، لزوم تقویت ساختارهای پدافندی در حوزه سلامت، از جمله تجهیز بیمارستان آبیک، مورد توجه قرار گیرد.

    نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این بیمارستان نه تنها برای شهرستان آبیک، بلکه به عنوان معین برای استان‌های تهران و البرز در حوادث و بلایا، اهمیت ویژه‌ای دارد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 × 3 =