علیرضا کاظمی؛ از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه می دانید؟

علیرضا کاظمی از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارتخانه آموزش و پرورش یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است، اما بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است و یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در سال اول ریاست شهید ابراهیم رئیسی بوده است.

سوابق اجرایی و مدیریتی

ریاست اداره آموزش و پرورش تایباد، از گردانندگان حلقه صالحین در مرکز آموزشی ثامن الحجج مشهد، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، معاون پژوهش، برنامه ریزی منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده ثامن الحجج، رییس گروه معارف دانشگاه فرهنگیان مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد از مناصب اجرایی علیرضا کاظمی محسوب می‌شود.
وی همچنین در دی ماه ۱۳۹۶ از سوی سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده بود.

سوابق تحصیلی

وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدارک مختلف دانشگاهی است، کارشناسی الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی، کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و دکترای مدیریت راهبردی است.

دیدگاه
آخرین اخبار