اوضاع هدررفت آب در تهران چگونه است؟

کارشناس حوزه آب، گفت: شبکه تهران حدود ۷۰ سال قدمت دارد؛ اما در برخی مجموعه‌ها به طور متناوب و ویژه اقدامات خوبی برای بهسازی و نگهداشت و جلوگیری از هدررفت انجام شده است.

بهنام بخشی اظهار داشت: هدررفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد، اما در هر حال در گستره شهر تهران هدررفت محسوس نیست.

وی درباره وضعیت هدررفت آب در تهران اظهار داشت: در نظام آبرسانی کل کشور و شهر‌های دنیا نرمی برای انتقال آب بعضا هدررفت از شبکه اعلام می‌کنند که رقم آن متفاوت است در شهر تهران هم میزانی از هدررفت را داریم.

بخشی افزود: شبکه تهران حدود ۷۰ سال قدمت دارد، اما در برخی مجموعه‌ها به طور متناوب و ویژه اقدامات خوبی برای بهسازی و نگهداشت و جلوگیری از هدررفت انجام شده و تهران جزء شهر‌هایی است که هدررفت حداقلی در آن گزارش شده است.
این کارشناس حوزه آب در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: هدر رفت به معنی آب به حساب نیامده و آب بدون درآمد است که تلقی متفاوتی از آن وجود دارد، اما در هر حال در گستره شهر تهران هدر رفت محسوس نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر تهران داریم؛ اگر هدررفت بالا باشد هر روز شاهد حوادث سنگین خواهیم بود، اما با هوشمندی مدیریت آبرسانی و نظارت دقیق هدررفت به حداقل رسیده است.

بخشی در ادامه با ابراز نگرانی از رقم بالای سرانه مصرف در تهران گفت: شاهد هستیم که حدود ۳۰ درصد از مشترکین خوش مصرف، ۶۵ درصد پرمصرف و ۵ درصد مشترکین بدمصرف هستند، ما باید به این ۵ درصد اعلام کنیم که نسبت به اصلاح رفتار مصرف اقدام کنند تا بتوانیم در حفظ منابع زیرزمینی و سطحی سد‌ها موفق عمل کنیم و فرزندانمان شرایط مناسبی را به لحاظ تامین آب سپری کنند.

منبع: ایلنا
دیدگاه
آخرین اخبار