تماس رایگان بین المللی، چگونه با گوگل ویس تماس بگیریم؟

حتما تا به حال نام یکی از سرویس‌های گوگل به نام گوگل ویس (Google Voice) را شنیده‌اید. این برنامه سرویس تماس رایگان به آمریکا و کانادا می باشد و در کنار این قابلیت، امکان ارسال و دریافت پیام از طریق موبایل و سایر گجت‌های هوشمند را هم فراهم می‌سازد. با این وجود بیشتر افراد گوگل ویس را صرفا به عنوان سرویسی برای تماس می شناسند، در حالی که گوگل ویس یک تماس ساده را به نقاط مختلف جهان ممکن نمی‌سازد ولی قابلیت‌های جذاب فراوانی دارد. در این مقاله قصد داریم به قابلیت‌ها و امکانات جالب گوگل ویس و نحوه استفاده از آن در ایران بپردازیم.

 

آشنایی با گوگل ویس (Google Voice)

گوگل ویس یک سرویس تلفنی صوتی بر روی پروتکل اینترنتی می باشد که در سال 2009 راه اندازی شده است. شما می توانید با استفاده از این برنامه به برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی در کنار ارسال پیام‌های متنی بپردازید. همچنین با پلتفرم گوگل ویس می‌توانید برای انتقال تماسی از یک شماره به شماره دیگر نیز اقدام کنید و تماس‌های خود را از طریق چند دستگاه مدیریت نمایید. نکته قابل توجه این است که چون گوگل ویس از طریق اینترنت کار می‌کند، بدون اتصال به اینترنت نمی‌توان از امکانات و قابلیت‌های آن بهره برد.

قابلیت‌ها و کاربردهای گوگل ویس

1-با ایجاد شماره مجازی گوگل ویس می‌توانید از آن در چند دستگاه مختلف استفاده کنید.

2-با گوگل ویس می‌توانید قوانین خاصی برای زمان تماس، نوع دستگاه تماس و انتقال تماس از یک دستگاه به دستگاه دیگر را تعیین کنید. برای نمونه اگر بخواهید شماره تماسی را ابتدا در دستگاه هوشمند خانه و بعد محل کار و در نهایت گوشی موبایلتان دریافت نمایید به راحتی می‌توانید این قابلیت را شخصی سازی نمایید. 

3-با گوگل ویس، تغییر دستگاه حین مکالمه نیز ممکن است، فقط کافیست سرویس گوگل ویس را در دستگاه‌های خود فعال کنید.

4-با گوگل ویس می توانید پیام‌های متنی رایگان به اقصی نقاط جهان ارسال کنید و هیچ هزینه‌ای هم برای پیام‌ها پرداخت نکنید.

5-تبدیل صوت به متن هم یکی از بهترین ویژگی‌ها و امکانات گوگل ویس است که از فناوری تشخیص گفتار استفاده می‌کند. هرگاه امکان باز کردن صوتی را نداشتید، می توانید با این قابلیت صوت را به متن تبدیل کنید.

6-از طریق جیمیل نیز می‌توانید به صورت رایگان به برقراری تماس صوتی با آمریکا و کانادا بپردازید. ا

7-با سرویس گوگل ویس می‌توانید با شارژ ارزی نسبت به برقراری تماس با سایر کشورها اقدام کنید. البته تماس با آمریکا و کانادا کاملا رایگان می باشد.

8- قابلیت‌ دیگر گوگل ویس، امکان ضبط تماس‌ها می باشد. این گزینه یک مزیت بسیار خوب برای صاحبان کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

9- با سرویس گوگل ویس، امکان تماس ویدیویی در لپ تاپ و تبلت و گوشی های هوشمند امکان‌پذیر می باشد.

چالش‌های گوگل ویس برای کاربران ایرانی

به علت تحریم ها، دستیابی به گوگل ویس برای کاربران ایرانی کمی مشکل است و به همین خاطر شما برای استفاده از این سرویس باید اقدام به خرید شماره مجازی معتبر و ایمن از طریق سایت‌های معتبر پرداخت ارزی و بین المللی نمایید. البته این شماره‌ها در برخی سایت‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند که ایمن نیستند و ممکن است بعد از مدتی مسدود شوند. برای رفع این چالش توصیه می‌کنیم حتما نسبت به خرید گوگل ویس اقدام نمایید.

قابلیت‌ها و کاربردهای گوگل ویس

گوگل ویس و شماره مجازی برای ایرانیان

اگر سرویس گوگل ویس متوجه شود که شخصی با هویت ایرانی در حال استفاده از این سرویس می باشد، حساب او را مسدود خواهد کرد. ولی شما با خرید شماره مجازی آمریکا می توانید از این سرویس استفاده کنید، اما پس از آن نباید شماره مجازی آمریکا را به حساب جیمیل خود انتقال دهید و باید با همان حسابی که دریافت کرده‌اید در سایت‌های مختلف احراز هویت نمایید.

برای استفاده از شماره مجازی گوگل ویس در پیام رسان‌های اجتماعی نیز باید از آی پی مرتبط با کشور شماره مجازی خریداری شده استفاده نمایید. این مورد برای گوگل ویس حتما باید آی پی ثابت آمریکا باشد و مجموعه ما امکان خرید آی پی ثابت را برای شما فراهم کرده اند. در کنار آن برای استفاده از این شماره مجازی، بایستی موقعیت مکانی (GPS) خود را نیز غیر فعال سازید تا مشکلی از این بابت برایتان پیش نیاید.

نحوه استفاده گوگل ویس برای کاربران ایرانی

نحوه استفاده گوگل ویس برای کاربران ایرانی

برای راه اندازی و استفاده از گوگل ویس لازم است مراحل زیر را طی کنید:

1. برای راه اندازی حساب گوگل ویس در نسخه وب، ابتدا باید خرید شماره مجازی دائمی آمریکا گوگل ویس انجام دهید. پس از آن نیاز به نام کاربری و رمز عبور گوگل برای ورود به حسابتان خواهید داشت. اگر حساب گوگل ندارید در اسرع وقت حسابی برای خودتان ایجاد کنید، زیرا در بیشتر امور به اکانت گوگل نیاز خواهید داشت.

2. سپس باید به صفحه رسمی گوگل ویس مراجعه کنید و بر روی گزینه Sign In در گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک نمایید.

3. حالا لازم است ایمیل یا جیمیل حساب گوگل خود را در این بخش وارد نمایید و گزینه بعدی را بزنید. در این صفحه از شما درخواست می‌شود که پسورد حسابتان را وارد نمایید. این پسورد همان رمز حساب گوگلتان می باشد.

4. سپس گوگل ویس شما را به صفحه انتخاب نوع حساب کاربری منتقل می‌کند که در این حالت باید حساب شخصی و یا بیزینسی را بسته به شرایط خود انتخاب نمایید.

5. حالا باید نوع سیستم عامل و نسخه مورد استفاده خود را مشخص نمایید. در این صفحه اگر قصد نصب اپلیکیشن گوگل ویس را دارید، گزینه مربوط به اندروید یا ios را انتخاب کنید و وارد صفحه دانلود برنامه شوید، در غیر این صورت با نسخه وب ادامه دهید.

6. در مرحله بعد اگر نسخه بیزینسی را انتخاب کرده باشید، کمی مراحل ادامه دار خواهد شد. به این صورت که برای استفاده از این نسخه نیاز به پرداخت هزینه خواهید داشت. هزینه اشتراک ماهانه برای اکانت بیزینس بین 10 تا 30 دلار متغیر می باشد. برای استفاده از این خدمات پولی باید در کنار حساب گوگل ویس، Google Workspace را نیز ایجاد کنید. این حساب هزینه 6 تا 18 دلاری دارد و بعد از آن امکان استفاده از حساب بیزینسی گوگل ویس برای شما فراهم می‌شود.

7. پس از پرداخت اشتراک ماهانه، در صفحه جدید باید کد منطقه سکونت خود را وارد نمایید تا گوگل برحسب این کد شماره‌های مجاور منطقه شما را لیست کند. در این مرحله نیاز به سایت پرداخت ارزی و فعال در حوزه بین المللی دارید. زیرا نمی‌توانید کد مناطق ایران را درج کنید. برای رشد و توسعه کسب و کار خود در انتخاب شماره دقت بیشتری کنید و ترجیحا شماره‌ای از گوگل ویس را انتخاب نمایید که یادآوری آن آسان باشد.

8. شماره ای که در بخش قبل انتخاب کردید، را باید به شماره مجازی دائمی آمریکا لینک کنید. این شماره همان شماره‌ای است که شما باید از سایت‌های معتبر نسبت به خرید آن اقدام نمایید. خرید شماره مجازی دائمی آمریکا نه تنها برای ساخت حساب گوگل ویس، بلکه برای ساخت حساب در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز نیاز است.

9. با وارد کردن شماره مجازی دائمی آمریکا در صفحه جدید گوگل ویس، به بخش تایید و وریفای حساب کاربری منتقل خواهید شد. در این زمان بلافاصله کد تایید 6 رقمی به شماره مجازی شما ارسال می‌شود که با درج آن در این مرحله، ساخت اکانت گوگل ویس به اتمام می‌رسد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار