معرفی بهترین برندهای پیانو

درست مانند جواهرات یا ماشین ها، جذابیت بی انتها که از تیفانی ها و کارتیه، فراری و مرسدس بنز وجود دارد – وقتی نام هایSteinway،Blüthner و Fazioli را می شنویم، می دانیم که اینها بهترین سازندگان پیانو در جهان هستند.

 درست مانند جواهرات  یا ماشین ها، جذابیت بی انتها که از تیفانی ها و کارتیه، فراری و مرسدس بنز وجود دارد – وقتی نام هایSteinway،Blüthner  و Fazioli را می شنویم، می دانیم که اینها بهترین سازندگان پیانو در جهان هستند. جنبه حیاتی موفقیت پایدار بهترین برندهای پیانو، فناوری‌های اختصاصی آن‌ها است که طی چندین دهه و گاهی قرن‌ها کار نفیس توسعه یافته و ثبت شده است. هر یک از این سازندگان برجسته پیانو چیز خاصی در مورد پیانوهای خود دارند که آنها را از بقیه متمایز می کند. برای مشتری، درک آنچه در پیانوی خود به دنبال آن هستید، انتخاب موفق و دستیابی به ساز مناسب را تضمین می کند.

افراد با پیانوی خود ارتباط عاطفی دارند که هنگام خرید پیانو باید نکاتی را مدنظر قرار دهند تا بهترین انتخاب را داشته باشند و این موضوع، رتبه بندی برندهای برتر پیانو را بسیار دشوار می کند. در این مقاله ده برند برتر پیانو را بدون ترتیب خاصی معرفی می کنیم. هنگامی که درباره این پیانوهای زیبا و سازندگان صنایع دستی آنها اطلاعات بیشتری کسب کردید، ما معتقدیم ترجیحات شما به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام یک از این برندهای برتر پیانوی آکوستیک و دیجیتال برای شما مناسب است.

پیانو طلایی

 

1.  Bechstein

Bechstein  که در سال 1853 در آلمان تأسیس شد، به یکی از معتبرترین برندهای پیانو در جهان تبدیل شد. بیش از یک قرن و نیم، Bechstein  پیانوهای گرند برای صحنه های کنسرت  و خانه ها و پیانوهای عمودی فوق العاده برای دوستداران موسیقی با ملاحظات فضایی ساخته است. تعهد مطلق به دقت و مهارت و ساخت کامل تمام قطعات در محل ساختمان خود درSeifhennersdorf، Bechstein را به یک برند پیانو بین المللی شناخته شده و قابل اعتماد تبدیل کرده است. چیزی که پیانوهای Bechstein  را متمایز می کند، صدای منحصر به فرد آنهاست. از زمانی که کارل بچستاین این برند را تأسیس کرد، روی ایجاد یک ساز خوب با صدای آواز تمرکز کرد. بسیاری از پیانیست‌های برجسته قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، بچشتاین را برای کیفیت ویژه‌ای که به‌طور ایده‌آل برای موسیقی شوپن، چایکوفسکی و مندلسون مناسب بود، انتخاب کردند.

امروزه، Bechstein بر تولید مدل‌های جدید و نوآوری‌های فنی و ایجاد کپی‌هایی با کیفیت موزه‌ای از پیانوهای قدیمی خود که برای خانواده سلطنتی اروپایی در آستانه قرن بیستم ساخته شده است، تمرکز دارد. به عنوان مثال پیانوی گرند نمادین Sphynx به ذهن می رسد که ساخت آن بیش از 1600 ساعت طول کشید. در حال حاضر، Bechstein به ششمین نسل از صنعتگران پیانو، متخصصان نجاری و سنگ تراشی های فلزی خود می بالد که اطمینان حاصل می کنند که هر قسمت از این پیانوهای موزه گرانبها در داخل خود مجموعه ساخته شده و بی نقص است.

 2. Blüthner

در اینجا یکی دیگر از برندهای قدیمی پیانو آلمانی وجود دارد که بیش از یک قرن و نیم به طور مداوم سازهای نفیس را ارائه می دهد. جالب اینجاست که جولیوس بلوتنر کارخانه پیانو خود را در همان سال بچشتاین - 1853 در شهر صنعتی لایپزیگ آلمان راه اندازی کرد. دانش نظری ریاضی و ماهیت کارآفرینی او به ارتقای شهاب‌آمیز برند پیانوی او به جایگاه پدیده واقعاً جهانی کمک کرد. قبلاً در سال 1868، او در مقیاس بین المللی تجارت می کرد. ترکیبی از نوآوری مداوم (او سیم چهارم را به پیانو در نمایشگاه جهانی فیلادلفیا معرفی کرد و مدال طلا را برای آن به دست آورد) و معاشقه عاقلانه از هنرمندان برجسته آن روز به سرعت برند پیانوی Blüthner را بر لبان خانواده سلطنتی و هنرمندان قرار داد. . دوستداران موسیقی طبقه متوسط ​​مرفه به دنبال پیانوی بلوتنر بودند تا بدانند افرادی مانند لیست، چایکوفسکی، مندلسون-بارتولدی، و بعدها راخمانینف و شوستاکوویچ همگی چگونه صاحب یک پیانوی فوق العاده بودند و شاهکارهای بسیاری را روی نیمکت بلاتنر خود ساختند.

«لحن طلایی» که بلوتنر را از دیگران متمایز می‌کند، نتیجه مهندسی دقیق جولیوس است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود. تا به امروز، Blüthner یک تجارت خانوادگی باقی مانده است. پس از فروپاشی دیوار برلین در سال 1989، بلوتنر کارخانه را گسترش داد و سرمایه گذاری زیادی در نوآوری های پیشرفته و تولید سازهای کنسرت معمولی انجام داد. ادغام با Lucid Pianos منجر به ایجاد بهترین برند پیانوهای کریستالی و لوکس جهان - Blüthner Lucid شد. این نوآوری باورنکردنی و جسورانه از لوسیت با قدرت صنعتی و فیبر کربن برای تولید خیره‌کننده‌ترین ابزاری که جهان تاکنون دیده است، استفاده می‌کند. از بسیاری جهات، به جرات می توان گفت که امروزه Blüthner در بازار پیانوهای کریستال برتری مطلق دارد. اما این به معنای کاهش خط سنتی کنسرت آن نیست. بسیاری از سالن‌های کنسرت پیشرو امروزی با پیانوی بلوتنر تزئین شده‌اند. محدوده قیمت پیانوهای Blüthner از 50000 دلار برای یک پیانو شروع می شود و به یک میلیون دلار برای یک Lucid EXO می رسد.

 

3. Bösendorfer

سازنده افسانه ای وینی قدیمی ترین در بین تمام برندهای پیانو است. این پیانو که در سال 1828 توسط ایگناز بوزندورفر تأسیس شد، به صادرات فرهنگی ارزشمند امپراتوری اتریش تبدیل شد، زیرا پیانو رسماً توسط خانه سلطنتی امپراتور تأیید شد. یکی از بهترین سالن‌های کنسرت آن روز وین تا اوایل قرن بیستم نام بوزندورفر را داشت. این پیانوی خارق‌العاده با همتایان خود در بازار پیانوهای لوکس متفاوت است زیرا دارای مجموعه‌ای از نوآوری‌های بسیار متفاوت است. امپریال مدل 290 دارای 97 کلید به جای 88 کلید استاندارد کیبورد است که با باس فوق العاده قوی، صدا را غنی تر می کند. (کلیدهای اضافی در رجیستر باس اضافه می شوند و به پایین ترین F می روند). در ابتدا، آنها با درب جمع شونده پوشانده شده بودند، اما مدل های فعلی به سادگی آنها را با رنگ مشکی مات تکمیل می کنند تا توجه پیانیست های مورد استفاده به ابعاد 88 کلید منحرف نشود. این نوآوری اولین بخش از سفارش سفارشی سوپراستار ایتالیایی، فروچیو بوسونی در سال 1909 برای رونویسی موسیقی ارگ باخ بود. با این حال، آنقدر محبوب بود که به ویژگی اصلی تبدیل شد که برند Bösendorfer را از سایر برندهای پیانو متمایز می کرد. لبه Bösendorfer نیز با همتایان خود متفاوت است. به جای لایه‌هایی از روکش‌هایی که به شکلی قالب‌گیری می‌شوند، از قطعات جامد از صنوبر مفصل لولا استفاده می‌کند. صنوبر بیشترین صدا را در بین انواع چوب دارد و بنابراین برای چنین پیانوهای بزرگی مفید است.

امروز، Bösendorfer به طور کامل متعلق به یاماها است و در عین حال کاملاً به میراث، ساخت و زیبایی‌شناسی خود وفادار است. Bösendorfer با پیانوی میلیون دلاری Kuhn خود که کریستال‌های سواروسکی سفارشی زیر سیم‌ها و جلوی پیانو نصب کرده، در بازار پیانوهای فوق‌العاده لوکس حضور دارد.

 

4. FAZIOLI

بر خلاف Bösendorfer، قدیمی ترین برند پیانو قدیمی در جهان، Fazioli  جوان ترین است. اما این چیزی از نوآوری عالی و کیفیت عالی این پیانوهای رویایی کم نمی کند. یک پیانیست کنسرت و مهندس مکانیک، پائولو فازیولی، این برند را در سال 1981 تأسیس کرد و می‌خواست پیانو را با نرم‌ترین و ظریف‌ترین اکشن بسازد که بتواند ملایم‌ترین و در عین حال پرطنین‌ترین صدا را تولید کند. در واقع، رویای هر پیانیست، پیانویی است که بتواند طیف کامل فورته-پیانو (بلند-نرم) را به طور یکنواخت و به طور مساوی بدون به خطر انداختن کیفیت صدا پخش کند. 

پیانوهای فازیولی تنها پیانوهایی در جهان هستند که به طور مداوم به آن دست می یابند. فازیولی همچنین بزرگترین کنسرت بزرگ جهان را در 10 فوت و 2 اینچ - مدل 308 تولید می کند. همچنین دارای یک پدال چهارم است که چکش ها را به سیم ها نزدیک می کند، بنابراین حجم صدا را بدون از دست دادن غنای صدا کاهش می دهد.

این سازهای برجسته از ابتدا به طور کامل در تاسیسات پیشرفته Fazioli در ایتالیا ساخته می شوند و سالانه تنها حدود 150 پیانو تولید می شود. هنرمندان برجسته، سالن‌های کنسرت، مسابقات پیانو معتبر، و هنرستان‌های برتر خود را در زمره صاحبان پرافتخار پیانوهای بزرگ Fazioli می‌دانند. این نام‌ها عبارتند از: آنجلا هویت، آلدو سیکولینی، مدرسه جولیارد، کنسرواتوار مرکزی پکن، شوپن، چایکوفسکی و مسابقات پیانو روبینشتاین.

Fazioli  همچنین در سهم بازار فوق لوکس پیشرو است و از تولید سفارشی پیانوهای بی نظیری که نفس شما را بند می آورد، دفاع می کند. فازیولی برای سلطان برونئی پیانویی از چوب کمیاب ساخت که با زمرد و یاقوت تزئین شده بود. یکی از این کمیسیون ها چنان الهام گرفته شد که بخشی از خط پیانوهای طراح فازیولی شد. این پیانو که برای یک ابر قایق بادبانی سفارش داده شده است، از قایق بادبانی و دلفین الهام گرفته شده است. ساخته شده از مواد کامپوزیت (چوب، آلومینیوم، کروم و فیبر کربن)، واقعاً یک شگفتی طراحی است. تا آنجا که در فیلم پرفروش هالیوود پرومتئوس با بازی شارلیز ترون به عنوان بخشی از فضای داخلی سفینه فضایی ظاهر می شود. محدوده قیمت پیانوهای این برند از  150000 دلار تا بیش از یک میلیون دلار است.

Nough می گوید: داشتن یک Fazioli مانند داشتن یک بوگاتی است. 

 

 

5. Grotrian-Steinweg

Grotrian یک برند پیانو آلمانی است که در سال 1835 تأسیس شد و اکنون یک تجارت خانوادگی در نسل های 5 و 6 است. عجیب این است که خانواده گروترین با یک کارخانه پیانو که ابتدا توسط هاینریش اشتاین‌ویگ (هنری استین‌وی آینده – بنیانگذار پسران استین‌وی) ساخته شد، شریک شدند و بعداً آن را تصاحب کردند. اولین پیانوها نامی دوگانه داشتند - Grotrian-Steinweg. از همان ابتدا، ارزش‌های اصلی گروترین ساخت پیانوهای عالی و ابداع پیشرفت‌هایی برای سازهای عالی بود.

تاریخچه این برند حماسه چند نسلی از موفقیت ها و ضررها است. پس از ایجاد یک تجارت بزرگ در قرن 19 و نیمه اول قرن 20، کارخانه های Grotrian در طول جنگ جهانی دوم نابود شدند. با این حال، تجارت خانوادگی از خاکستر جنگ برخاست و تا اواخر قرن بیستم ادامه یافت. در سال 2015، یک شرکت هنگ کنگی، Parsons Music Group، سهامدار عمده Grotrian شد که آینده اقتصادی آن را تضمین کرد و آن را قادر ساخت تا به نوآوری و ساخت پیانوهای باورنکردنی خود ادامه دهد. Grotrian پیانوهای عمودی فوق‌العاده‌ای را با طراحی ستاره ثبت شده خود در پشت تولید می‌کند. این قاب آهنی شبیه یک ستاره است و به ارتعاشات داخل بدنه چوبی پیانو اجازه می دهد تا زیباترین لحن را برای افراد قائم ایجاد کند. دو پیانوی شگفت انگیز آنها دو پیانوی بزرگ است که مانند دوقلوهای سیامی در کناره های دمشان به هم متصل شده اند. تک درپوش دوتایی با این ساز شگفت انگیز ارائه می شود. این پیانوی منحصربه‌فرد به این دو اجازه می‌دهد تا به صورت یکجا ارتعاش کنند و صدایی خارق‌العاده برای پیانیست‌های دوتایی ایجاد کند. پیانوهای دوتایی را می توان به سازهای تکی مستقل با درب های مجزا نیز جدا کرد. برای دوستداران دوئت پیانو، این پیانو نهایی است. این طرح مبتکرانه یکی از بسیاری از پتنت های Grotrian است و بدون شک منظره ای برای دیدن و تجربه شنیدن است. Grotrian همچنین دارای خط فوق العاده ای از پیانوهای گرند چوبی کمیاب با نسخه محدود و کپی پیانوهای هنری تاریخی اواخر قرن نوزدهم است. این سازهای زیبا و سنتی برای دوستداران ظرافت جاودانه سالن های موسیقی عصر طلایی هستند.

 

6. Sauter

Sauter یک برند با تقریبا 200 سال نوآوری و اختراع "زیر کاپوت" است. از سال 1846، Sauter پیانوهای بزرگ و عمودی با صدای منحصر به فرد طنین دار و عملکرد صفحه کلید با دقت بالا ساخته است. در طول سال‌ها، ساتر «تعریف کروی» را تکمیل و ثبت اختراع کرد، که به پیانوی ساتر رنگ‌های منحصربه‌فرد آن را می‌دهد. صفحه صدا از صنوبر ساخته شده است که در منطقه آلپ رشد می کند، که جامد و در عین حال سبک و انعطاف پذیر است. شکل و موقعیت نوارهای ساختاری برای تقعر مشخص بسیار مهم است. این لت ها تحت فشار زیاد به تخته صدا چسبانده می شوند و تقعر را تثبیت می کنند. بنابراین، اثر غشایی ایجاد می‌شود و صدای ساز را با وضوح امضای ساتر آغشته می‌کند. پیانو در داخل مجموعه ساخته می‌شود، از جمله سیم‌هایی که دقیقاً به اندازه نانو میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شوند تا ارتعاشات در حین نواختن از صفحه صدا برای تولید صدای نهایی طنین انداز شود. اجزای فلزی، مانند پین‌های پیانوهای کنسرت و امگا پلاس، از تیتانیوم خالص ساخته شده‌اند.

مهیج ترین پیانوهایی که ساتر می سازد توسط پیتر مالی طراحی شده اند و آثار هنری مدرن هستند. این پیانوهای گرند کوچک و پایه های ایستاده فریبنده، تازه و زیبا، غرق در زیبایی مدرنیستی هستند. درپوش‌های پروانه‌ای روی پایه‌های ساتر یک جلوه بصری خیره‌کننده و یک استراتژی آکوستیک درخشان است که فضا را به شکلی استریو با صدا پر می‌کند. مدل های نمونه عبارتند از Pure Basic و Vitrea - که پایه های نیمه شفاف هستند. کل خط پایه های ساتر به سادگی بهترین موجود در بازار است. نمونه های Ambiente و Vivace در طراحی مینیمال لاکونیک مطالعه می‌شوند، در حالی که Rondo عمودی بازگشتی به وسواس حباب‌سازی دهه 1960 است که از طریق گوشه‌های گرد آن بیان می‌شود. مهم نیست که چقدر طراحی این پیانوها جذاب است؛ این پیانوهای لوکس ماشین های دقیق آلمانی با عملکرد فوق العاده و ویژگی های آکوستیک هستند.

 

7. Steingraeber & Söhne

جای تعجب نیست که باز هم به سراغ پیانوی قدیمی خانوادگی آلمانی - Steingraeber & Söhne برویم، زیرا نوآوری پیانو در DNA فرهنگ غنی موسیقی کشور است. این سازنده پیانو نجومی یکی از بهترین برندهای شناخته شده در جهان به دلیل نوآوری های منحصر به فرد خود است که پیانوی گرند مدرن را با اجرای موسیقی دوره از موتزارت به بعد تطبیق می دهد. ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند Mozart Rail و Sordino به یک پیانوی معاصر این امکان را می‌دهد که مانند پیانوفورت زمان موتزارت صدا کند و نرم‌ترین و سریع‌ترین نت‌های تکراری را روی ساز مدرن ایجاد کند. تمرکز Steingraeber & Söhne بر استفاده حرفه ای از سازها و اختراعات خود مانند صفحه صوتی فیبر کربن که در برابر آب و هوا مقاوم هستند، متمایز از برندهای پیانوی لوکس همتای خود است و پیانوهای کنسرت و نیمه کنسرت آنها را برای اجراهای جشنواره در فضای باز کاملا مناسب می کند. صحبت از جشنواره ها شد و باید بگوییم که - زادگاه این برند، زمین بازی افسانه ای ریچارد واگنر-بایروث است. زادگاه The Ring of The Niebelung یکی از معتبرترین و پر بازدیدترین جشنواره های موسیقی جهان است. پیانوهای Steingraeber و Söhne به طور برجسته در مرکز رویدادهای ارجمند آن حضور دارند. صنعتگران Steingraeber و Söhne چنان غرق در میراث واگنری هستند که ساز منحصر به فرد زنگ جام مقدس را برای پارسیفال تکرار کردند - اپرای اوج مسیحی واگنر opus magnum. به اعتقاد رهبران برجسته اپرا، این زنگ ها بهترین ساز در جهان هستند.

Steingraeber & Söhne همچنین بر تولید پیانوهای عمودی درجه یک حرفه‌ای با عملکرد مغناطیسی تمرکز می‌کند و احساس عمودی را به پیانوی گرند نزدیک‌تر می‌کند. عملکرد آنها بی عیب و نقص و سریع است، در حالی که عناصر آلومینیومی و فیبر کربن اختصاصی باعث می شود که صدای پیانوی عمودی غنی و طنین انداز شود. این سازها نوآوری‌های خارق‌العاده‌ای در دنیای پیانو هستند و به عنوان صاحب افتخار Steingraeber & Söhne، می‌توان چیزهای قابل توجهی داشت. طراحی این برند بیشتر نمونه‌ای از یک سنت کلاسیک و جاودانه است که در درجه اول بر روی چیزی که "زیر کاپوت" پیانو است تمرکز دارد.

 

8. Steinway & Sons

در دنیای ماشین‌های آلمانی (اکنون مانند یک تریلر فیلم به نظر می‌رسد)، یک جواهر کمیاب و خیره‌کننده وجود دارد - یک پیانوی آمریکایی که در بین بهترین‌های جهان شناخته می‌شود. اما بیایید از ابتدا شروع کنیم.

هاینریش اشتاین وگ اولین پیانوی خود را در آشپزخانه خانه روستایی خود در آلمان ساخت. این پیانو اکنون در موزه هنر متروپولیتن نیویورک است. این خانواده در سال 1850 به ایالات متحده مهاجرت کردند و در سال 1853، Steinweg & Sons در قسمت پایین غربی منهتن تأسیس شد. آنها در ابتدا پیانوهای مربعی می ساختند. اندکی پس از آن، هاینریش تصمیم گرفت نام خود را به Steinway & Sons آمریکایی تبدیل کند. این تجارت به سرعت در حال رشد بود و در سال 1857، اولین پیانوی آرت کیس با بدنه و پاهای کنده کاری شده بسیار پرآذین ساخته شد. در سال 1859، اشتاین‌وی اختراع سیم‌های متقاطع خود را به ثبت رساند - جایی که سیم‌های باس با یک زاویه زیر سیم‌های کوتاه‌تر قرار می‌گیرند - که پیانوهای Steinway را با طنین و صدای بی‌نظیرشان آغشته کرد. در سال 1867، Steinway اولین سازنده پیانو آمریکایی بود که مدال طلای افتخار را در نمایشگاه پیانو پاریس دریافت کرد. در سال 1871، استاینوی در هر ساعت یک پیانو می ساخت. خانواده Steinway با افزایش شگفت انگیز سهم بازار، علاوه بر کارخانه نیویورک، کارخانه هامبورگ را در آلمان در سال 1904 افتتاح کرد. این دو کارخانه این روزها به موازات هم کار می کنند.

بیش از 150 سال از حضور افسانه‌ای خود در دنیای موسیقی، Steinway بیش از 125 حق ثبت اختراع جمع آوری کرد، کاملاً بر دنیای پیانو تسلط یافت و برخی از تحسین‌شده‌ترین و زیباترین پیانوهایی را که جهان تا کنون دیده است تولید کرد. از کاخ سفید تا کارنگی هال، جویلیارد تا ییل - جهان مملو از موسسات افتخارآمیز تمام اشتینوی است. امروزه، Steinway همچنین با اختراعات فناوری پیشرفته پیشرو است. در سال 2015، Steinway یک شرکت توسعه دهنده پخش کننده دیجیتال خصوصی به نام Live Performance را برای مدل XL خود که توسط Wayne Stahne ایجاد شده بود، خریداری کرد و آن را با نام Steinway Spirio تغییر داد. این سیستم پیانوی نوازنده آنقدر دقیق است که بالاترین کالیبر اجرای پیانو را بازتولید می کند. بسیاری از مسابقات پیانو معتبر شروع به استفاده از فناوری Spirio برای باز کردن مشارکت در سطح جهانی کرده‌اند. Steinway همچنین دارای یک برنامه مترونوم برای سیستم های اندروید و iOS است. مشهورترین پیانیست های جهان، از هوروویتز گرفته تا لانگ لانگ، پیانوهای Steinway را به خاطر صدا، اکشن و کیفیت برترشان تحسین می کنند. یکصد و پنجاه سال پس از تأسیس توسط Steinway، این سازنده پیانو به یک غول‌پیکر جهانی تبدیل شده است که تمام بازارهای پیانو را پوشش می‌دهد: از برند مقرون‌به‌صرفه Essex تا یک شاهکار فیبوناچی 2.5 میلیون دلاری. محدوده قیمت پیانوهای گرند اشتینوی 63000 تا 2.6 میلیون دلار است.

9. Shigeru Kawai

در میان برندهای مطرح پیانو در جهان، ژاپن دو نام دارد که با همتایان خود برابری می کند: Kawai و Yamaha. بیایید با Kawai شروع کنیم. کاوای که به دلیل علاقه به جزئیات و صنعتگری شناخته شده است، یکی از بهترین برندهای جهان به حساب می آید. Shigeru Kawai بهترین در میان سازهای خارق العاده Kawai است. همانطور که سازندگان پیانو در حال پیشتازی هستند، Kawai نشان دهنده کمال گرایی معروف ژاپنی و اجرای برازنده است. بدون شک شیگرو کاوای بهترین پیانوی ژاپنی روی صحنه جهان است. این کنسرت برجسته توسط تیمی از استادکاران پیانو ساخته شده است - بالاترین سطح صنعت پیانو در ژاپن. مانند سامورایی پیانو، این متخصصان آموزش فنی و موسیقی دارند به طوری که هر جزئیات بخشی از ساز سالم، هماهنگ و عالی است. کمیاب ترین چوب ماهون، صنوبر و افرا درجه یک در ساخت شیگرو کاوای استفاده شده است و بسیاری از پیانیست های برجسته با اشتیاق فراوان این ساز را تایید می کنند.

در حالی که بیشتر پیانوهای Kawai را پیانوهای سنتی آبنوس تشکیل می دهند، اما در بین برندهای تولید کننده پیانوهای لوکس آرت کیس نیز جایگاه خود را دارد. آنها با یک پیانوی کریستالی CR40، پیانویی لوکس در میان بهترین های جهان ساخته اند. با قیمت 261000 دلار، این گنجینه ای است که باید دید. تنها سه مورد در سال ساخته می شود. Kawai با نسخه فوق العاده محدود CR-1M سطح را حتی بالاتر برد. برچسب قیمت نزدیک به 800000 دلار است و به صورت سفارشی می باشد. کاوای برای پیانوی کریستالی خود با عناصر فلزی صیقلی که رنگین کمان رنگ ها را منعکس می کند، یک سیستم نیمه نظم منحصر به فرد ایجاد کرد. لیست سفارشی‌سازی گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد و تمام فیلدهای مورد نیاز علامت‌گذاری می‌شوند. علاقه مندان می توانند فرم را پر کرده و سفارشی سازی های مورد نظر خود را اضافه کنند. ظرف چند روز، سازنده پیانو نقل قول را ایمیل می کند و به این ترتیب روند شروع می شود. از سال 1927، Kawai بهترین سازهای ژاپنی را تولید کرده است، و می توان مطمئن بود که پیانو با مارک Kawai یک دارایی ارزشمند خواهد بود.

10. Yamaha

آخرین مورد در لیست ما پیانو یاماها است. بزرگترین سازنده پیانو آکوستیک و دیجیتال در جهان احتمالاً یکی از شناخته شده ترین برندهای پیانو است. اولین پیانو یاماها در سال 1900 توسط Torakusu Yamaha، بنیانگذار Nippon Gakki Co است. در طول 100 سال بعد، یاماها به یک غول جهانی تبدیل شد که آلات موسیقی مختلف تولید می کرد. با این حال، پیانو همچنان محور اصلی این برند قابل توجه است و جایگاه قابل توجهی در میان سازندگان پیانو همکار خود دارد. در طول قرن بیستم، صنعتگران یاماها به سراسر جهان سفر کردند و خود را برای آخرین پیشرفت‌های فناوری و ساخت پیانو ارزیابی کردند. با گسترش خود به بازار ایالات متحده در دهه 1960، یاماها به یکی از شناخته شده ترین برندها در جهان تبدیل شد. دهه‌ها تحقیق برای ساخت بهترین پیانوی آن - Yamaha CFX - انجام شد. با رونمایی از این پیانوی گرند در سال 2010، یاماها با تبدیل شدن به ساز انتخابی در مسابقات معتبر پیانو مانند شوپن و چایکوفسکی، در میان برترین برندهای پیانوی پرفورمنس قرار گرفت.

CFX به دلیل لحن خوانندگی غنی و اکشن سبکش، یکی از بهترین پیانوهای کنسرت‌ گرند  در نظر گرفته می‌شود که برای رسیتال‌های طولانی رقابتی که بخشی از مدار رقابت اصلی هستند، مناسب است. سازندگان پیانو یاماها یک اکشن فوق‌العاده پاسخ‌گو و سریع ساخته‌اند که به گشتاور انگشتان زیادی نیاز ندارد و نواختن آن را بسیار آسان می‌کند. جای تعجب نیست که بسیاری از برندگان مسابقه در نهایت پیانو CFX را انتخاب می‌کنند و بهترین رای را در کلاس به آن می‌دهند. یاماها گاه به گاه سازهای لوکس را تولید می کند، اما تمرکز اصلی آن بر روی پیانوهای اجرا و گرند کوچک برای دانشجویان و دوستداران موسیقی است. کیفیت و ساخت این پیانوها توسط بیش از 100 سال رکوردهای درخشان از این سازنده قدیمی پیانو ژاپنی تضمین شده است.

نتیجه گیری

هنگام خرید پیانو آیا چیزی به نام بهترین پیانو در جهان وجود دارد؟ احتمالاً نه، زیرا عنوان مبهم در چشم بیننده نهفته است. برندهای پیانو فوق الذکر سازهای برجسته ای تولید می کنند و انتخاب هر کسی از این لیست برجسته انتخاب عالی خواهد بود. چند نام معتبر مانند Mason Hamlin و Stuart & Sons در لیست قرار نگرفتند. چرا؟ میسون هاملین یک سازنده پیانو آمریکایی افسانه‌ای است و بسیاری از پیانوهای آن‌ها از فروشگاه‌های معتبر پیانو محلی در دسترس هستند. اگرچه سهم آنها در بازار زیاد است، اما مدل‌های کوچک و جدیدتر کیفیت صدای گرم پیانوهای قدیمی‌تر Mason Hamlin را برآورده نمی‌کنند.

Stuart & Sons  یک سازنده پیانو استرالیایی فوق العاده است. آنها با یک کیبورد 108 کلیدی - بزرگترین صفحه کلید در جهان - آزمایش می کنند و از روکش های زیبا و کمیاب برای تکمیل بدنه پیانوهای خود استفاده می کنند. این برند بسیار جوان است - در سال 1992 شروع به کار کرد. در حالی که جلوه‌های آکوستیک کیبورد توسعه یافته شگفت‌انگیز است و بدون شک موسیقی جدید و فوق‌العاده‌ای را به همراه خواهد داشت که با ذهنیت و تمرین اجرا با استفاده از این ویژگی منحصر به فرد نوشته شده است، ما از نزدیک شاهد چگونگی استوارت خواهیم بود. پیانوهای Sons در صحنه‌های بین‌المللی در برابر مجموعه معتبری از برندهای قدیمی پیانو ایستادگی می‌کنند.

امیدواریم این گشت و گذار در بهترین برندهای پیانو در جهان آموزنده و سرگرم کننده باشد. اگر سؤال بیشتری دارید یا علاقه مند به خرید پیانو هستید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد هرگونه سوال مرتبط با پیانو به شما کمک کنیم.

 

دیدگاه
آخرین اخبار