مذاکرات اضطراری آمریکا و اروپا در غرب آسیا بعد از ترور شهید هنیه

نشریه «فایننشال تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس مذاکرات اضطراری را در منطقه انجام دادند.

نشریه «فایننشال تایمز» بامداد پنجشنبه گزارش داد که نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس توسط رژیم صهیونیستی، مذاکرات اضطراری انجام دادند.

فایننشال تایمز به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد، نوشت: «دیپلمات‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات فوری برای جلوگیری از تهدید یک جنگ تمام‌عیار پس از ترور اسماعیل هنیه برگزار کردند».

منابع مذکور به این نشریه گفتند نمایندگان آمریکایی و اروپایی این مذاکرات اضطراری را در برخی کشورهای منطقه غرب آسیا انجام داده و قرار است در دیگر کشورها نیز ادامه داشته باشد.

طبق این گزارش، گفته می‌شود که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با مقامات تهران گفتگو کرد و «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در عربستان سعودی مذاکراتی را انجام داد.

فایننشال تایمز به نقل از این منابع نوشت که این مذاکرات با هدف متقاعد کردن تهران به عدم واکنش نشان دادن به حمله اسرائیل به هنیه یا انجام دادن اقدامی نمادین صورت گرفته است.

یک دیپلمات غربی که نامش فاش نشد به این نشریه گفت: «از شب گذشته همه، تهران را تحت فشار قرار داده‌اند تا پاسخی ندهد و خویشتن‌داری کند».

منبع: فارس
دیدگاه
آخرین اخبار