برنامه جدید صهیونیست‌ها برای توسعه تنش‌ و تجاوز؛ اسرائیل دوباره علیه ایران اقدام کرد

اعلام طرح وزارت دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش برای توقیف «۱۸ نفتکش ایران»، مورد توجه کانون‌های رسانه ای جهان و تحلیلگران قرار گرفت.

صهیونیستها مدعی شدند محمد قسام البزال»(حاج معین) و «محمد قصیر»(شیخ صلاح) و «برائت قادری» از عوامل حزب الله لبنان در حمل و نقل و فروش نفت ایران نقش دارند.

یورونیوز با تیتر "تنش میان تهران و تل‌آویو؛ وزارت دفاع اسرائیل روی «۱۸ نفتکش سپاه قدس» دست گذاشت" به این موضوع پرداخته است.

اسرائیل درحالی بار دیگر علیه کشورمان اقدام کرده که پیش از این با ترور اسماعیل هنیه سطح تنش در منطقه را بالا برده بود. حالا همزمان با تلاش کشورهای غربی برای منصرف کردن تهران از پاسخ به این ترور، صهیونیستها یک بار دیگر علیه منافع کشورمان اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: روزنامه اسرائیلی هاآرتص: دستور وزیر دفاع اسرائیل برای توقیف ۱۸ نفتکش ایرانی

در همین حال العربیه فارسی به نقل از کاخ سفید نوشته: ایران ممکن است توسط حزب الله یا حوثی‌ها به اسرائیل حمله کند.

کاخ سفید تاکید کرده است: اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران از تهدید خود نسبت به حمله به اسرائیل دست برنداشته در دست داریم. امیدواریم ایران این اقدام [حمله به اسرائیل] را انجام ندهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه افرایش سطح تنش، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه یک شبکه مرتبط با انصارالله به اتهام «تسهیل حمل و نقل ال‌پی‌جی ایران به یمن و امارات» اعمال کرده است.

به‌نظر می‌رسد تنش‌آفرینی اخیر صهیونیستها علیه اقتصاد ایران همسو با آمریکا صورت گرفته است. این تنش‌آفرینی در کنار ادامه عملیات تروریستی صورت می‌گیرد که امروز به شهادت یک مستشار ایرانی در سوریه انجامید.

ایران اعلام کرده است که این تنش‌آفرینی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

 

دیدگاه
آخرین اخبار