آمریکا، آتش بیار جنگ‌های جهان/ جنگ تازه‌ای در آسیا به راه می‌افتد؟

رسانه‌های غربی درحال گمانه‌زنی پیرامون جنگ تازه‌ای در آسیا هستند. این جنگ، چین را وارد منازعه‌ای نظامی با تایوان خواهد کرد.

البته ارتش چین گفته است: رزمایش ما در اطراف تایوان تمرینی برای «تسخیر قدرت» در این جزیره است. با این‌حال رسانه‌های غربی پیش‌بینی می‌کنند، این مقدمه جنگی تازه باشد.

به گفته بسیاری از رسانه‌های غربی، واشنگتن تلاش دارد با درگیر کردن چین و روسیه در جنگ‌های نظامی، راهبرد امنیت ملی خود علیه دو رقیب جهانی را پی بگیرد.

روزنامه «چاینا دیلی» با انتشار کاریکاتوری تحت عنوان «دامن زدن به جنگ»، ایالات متحده را در حالی به تصویر کشیده که با خوشحالی به سوی درگیری‌ها و جنگ‌های دنیا می‌دود و آتش بیار جنگ شده‌ است.

در خصوص درگیری روسیه-اوکراین دولت واشنگتن با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو و وجه المصالحه قرار دادن امنیت اروپا در میز مذاکره با روسیه، مقدمه آنچه به عنوان بحران اوکراین می‌شناسیم، فراهم کرد.

اینکه می‌گوییم آمریکا به جنگ دامن می‌زند، مدارک کافی وجود دارد و آن، این است که ایالات متحده تقریباً تمام قطعنامه‌های حامی صلح و کمک‌های بشردوستانه در شورای امنیت در خصوص فلسطین و غزه را وتو کرده است.

بنا بر این با توجه به کمک‌های نظامی کلان آمریکا به اسرائیل فعلا نمی‌توان پایانی برای این جنگ متصور بود.

پیش از این آمریکا با ایجاد سلسله جنگ‌هایی در خاورمیانه، بسیاری از کشورها در این منطقه را نیز درگیر نبرد کرده بود.

دیدگاه
آخرین اخبار