رشد ۱۳۱ درصدی الفاظ رکیک و انتقاد از شوخی‌های همجنسگرایانه در این فیلم‌ سینمایی

در فیلم ۲ ساعت و ۷ دقیقه‌ای «ددپول و ولورین» ۱۱۸ لفظ رکیک اف-دار وجود دارد.

دیزنی رکورد بیشترین الفاظ رکیک در تاریخ سینما را با «ددپول و ولورین» نشکست اما لفظ رکیک اف-دار این قسمت به کارگردانی «شان لوی» تا ۱۳۱ درصد نسبت به قسمت دوم رشد داشته است. این فیلم قرار است در پلتفرم استریم خانوادگی دیزنی+ پخش شود.

در فیلم ۲ ساعت و ۷ دقیقه‌ای «ددپول و ولورین» ۱۱۸ لفظ رکیک اف-دار وجود دارد که بنا بر گزارش «نیویورک پست» تا ۱۳۱ درصد بیش از ۹۰ لفظ رکیک قسمت دوم (Deadpool 2) است. «ددپول و ولورین» اولین فیلم «دنیای سینمایی مارول» با رده سنی بزرگسال (R) است، هرچند چند الفاظ رکیک و شوخی‌های همجنسگرایانه محتوای زننده دیگری در آن وجود ندارد.

«گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) «مارتین اسکورسیزی » یکی از هتاک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما با ۵۶۹ لفظ رکیک اف-دار است و بر اساس یک پژوهش در ام‌آی دی بی در رتبه چهارم بیشترین لفظ رکیک قرار می‌گیرد. «لئوناردو دی‌کاپریو» در نقش «جردن بلفورت» در یکی از صحنه‌ای این فیلم می‌گوید: «من هم ثروتمند بوده‌ام و هم فقیر. و هر بار لعنتی ثروتمند بودن را انتخاب می‌کنم.»

«صورت زخمی» (Scarface) به کارگردانی «برایان دی پالما» و بازی «ال پاچینو»، «قصه عامه‌پسند» (Pulp Fiction) و «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs) ساخته «کوئنتین تارانتینو» و «جواهر تراش‌نخورده» (Uncut Gems) برادران سفدی برخی دیگر از فیلم‌هایی‌اند که شخصیت‌هایش بیشترین لفظ رکیک را بیان می‌کنند.

«ددپول و ولورین» با بازی «رایان رینولدز» و «هیو جکمن» اگرچه پس از پنج روز از فروش جهانی ۵۰۰ میلیون دلاری عبور کرده، اما برخی از شوخی‌های آن با انتقاد همجنسگرایان روبرو شده است. شخصیت «ددپول» در کتاب‌های مصور مارول همه‌جنسگرا یا «پانسکشوال» معرفی شده و بسیاری از بینندگان فیلم را به تفسیر این شوخی‌ها وادار کرده.

«گای لاج» منتقد «گاردین » یکی از این افراد است که این شوخی‌های «خسته‌کننده» را «همجنسگراهراسی مدرسه‌ای» می‌خواند و می‌نویسد: «دفعه بعد اگر دیزنی شخصیتی را خاکروبی کرد، شاید مترقیانه‌تر این باشد که کمتر به همه‌جنسگرایی او توجه کند. یا اینکه فقط به او اجازه دهد ولورین را —-.»

در یکی از صحنه‌های فیلم وقتی «ددپول» در سازمان «تی‌وی‌ای» به سر می‌برد، خیاطی که باید لباس جدیدی طراحی کند او را چند بار دستمالی می‌کند. «ددپول» در پایان این صحنه می‌گوید: «محض اطلاع خیاط شما آزارگر جنسی است!»

 
 
 
دیدگاه
آخرین اخبار