کدام یک از نامزدهای ریاست جمهوری، بازیگر خوبی می‌شود؟

تجارتگران بی‌مسوولیت، فروشندگانی که جنس بنجل می‌فروشند و سیاستمداران قدرت‌طلبی که می‌دانند آنچه در ذهن دارند آنها را به قدرت نمی‌رساند و ... در لیست بازیگران پنهان دنیای واقعی هستند.

حسن لطفی نوشت: در اینکه بازیگری امر دشواری است، شکی نیست یا بهتر بگویم شک ندارم . کافی است جلوی دوربین یا روی صحنه‌ای که تماشاچیانی به آن چشم دوخته‌اند، ایستاده باشیم تا متوجه این سختی شویم . البته در چنین لحظاتی اگر خواسته باشیم خود خودمان هم باشیم، سخت است . (برای همه نه ! برای کسانی که دیده شدن و نگاه دیگران اذیت‌شان می‌کند . بازیگران حرفه‌ای هیچ‌ وقت از دیده شدن، در قالب کسی دیگر فرو رفتن، نقش بازی کردن و… آزار نمی‌بینند) در همان حال اگر دوربینی یا صحنه تئاتری نباشد، ممکن است نقش آدم‌های دیگری را بازی کنیم .

بی‌آنکه عزیزی از دست داده باشیم، چهره انسان‌های ماتم‌زده را به خود بگیریم تا مدیر مدرسه یا رییس کارخانه باور کند و به ما مرخصی بدهد . به روی کسی که نسبت به او احساسی نداریم طوری لبخند بزنیم و نگاهش کنیم که باور کند عاشقش هستیم .

بازیگری صاحبنام پشت صحنه فیلمی تعریف می‌کرد بازیگریش در سینما شروع نشده، او که فارغ‌التحصیل علوم سیاسی است بنا به گفته خودش یک روز در مسیری منتظر تاکسی یا مسافر کشی بوده، رانندگان بی‌ هوا ترمز نمی‌زدنند و می‌رفتند، آقای بازیگر که آن روزها هنوز در فیلمی بازی نکرده و روی صحنه‌ای نرفته بود با خودش تصمیم می‌گیرد نقش انسان درمانده و معلولی را بازی کند . نقش را بازی می‌کند و خیلی سریع سوار اتومبیلی می‌شود که راننده‌اش مسافرکش هم نبوده است .

با این حساب بهتر است بگوییم بازیگری دشوار نیست . اینکه بدانند تو بازی می‌کنی بازیگری را سخت می‌کند. اما این سختی مانع از آن نشده که بازیگری کسب و کار آدم‌های زیادی را رونق ببخشد . با آنکه به تعبیر درست رضا کیانیان در کتاب شعبده‌ بازیگری، بازیگری زندگی نیست، نمایش است، بسیاری طوری از بازیگری بهره می‌برند و دروغ را راست و راست را دروغ جلوه می‌دهند که مرز زندگی و نمایش خیلی جاها بر هم می‌خورد و طرف خطاب بازیگر پنهان نمی‌داند چه چیز راست و چه حرکت یا حرفی دروغ است .

تجارتگران بی‌مسوولیت، فروشندگانی که جنس بنجل می‌فروشند و سیاستمداران قدرت‌طلبی که می‌دانند آنچه در ذهن دارند آنها را به قدرت نمی‌رساند و … در لیست بازیگران پنهان دنیای واقعی هستند. بی‌گمان در زمان انتخابات، خصوصا انتخابات مهمی همانند ریاست‌جمهوری باید حواس‌مان به بازیگران دنیای سیاست باشد . بازیگرانی که تا گرفتن رای در قالب آدم‌هایی فرو می‌روند که به دنیاشان نزدیک نیست .

شناخت چنین آدم‌هایی شاید دشوار باشد، اما غیرممکن نیست . حرف‌هایی که در گذشته زده‌اند و رفتارشان بعد از انتخابات‌ها مدارک خوبی به جا گذاشته‌اند .

دیدگاه
آخرین اخبار