مصاحبه جنجالی کیلیان امباپه: با توجه به وضعیت سیاسی کشور، فوتبال مهم نیست/ فرانسه در خطر است/ به راست های افراطی رای ندهید!

کیلیان امباپه در نشست خبری خود به جای پاسخ به سوالات فوتبالی، ابتدا پیام سیاسی ارسال کرد.

تیم ملی فرانسه فردا شب در چارچوب گروه D یورو 2024 به مصاف اتریش خواهد رفت. شاگردان دیدیه دشان که با توجه به تجربیات و عملکردهای گذشته خود مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌روند، باید با کسب یک پیروزی، هشدار تیم‌هایی مثل اسپانیا و آلمان را پاسخ دهند. کیلیان امباپه، ستاره خروس‌ها در نشست خبری خود، ابتدا به مسائل سیاسی کشورش اشاره کرد:

 ما در برهه حساسی از تاریخ کشورمان قرار داریم. یورو 2024 برای فوتبال‌مان مهم است، اما ما شهروند فرانسه هستیم و نمی‌توانیم نسبت به اتفاقات آن بی‌تفاوت باشیم. در حال حاضر سیاست مهم‌تر از ورزش است. در یک موقعیت بی‌سابقه و مقطعی سرنوشت‌ساز برای کشورمان به سر می‌بریم. ما نسلی هستیم که می‌توانیم تاریخ‌سازی کنیم. می‌دانیم که راست افراطی در آستانه رسیدن به قدرت قرار دارد. برای درک این وضعیت، باید آگاه شویم. من از همه جوانان می‌خواهم که با رای خود، به وضعیت موجود پی ببرند. امیدوارم صدای من تا حد امکان اثرگذار باشد. در چنین شرایطی، سیاست مهم‌ترین مسئله است. 

 مارکوس تورام گفته است که باید علیه جناح راست رای دهیم؟ من هم با مارکوس موافق هستم. به نظرم او از حدش خارج نشد و فقط نظرش را داد. من به دنبال تفرقه نیستم، ارزش‌های من «احترام و مدارا» هستند. 

صحبت‌های امباپه در حمایت از امانوئل مکرون بود. رئیس جمهور فرانسه پس از شکست مقابل مارین لو پن، مجلس کشور را منحل کرد. قرار است روز 30 ژوئن انتخابات زودهنگام مجلس ملی فرانسه برگزار شود. اگر حزب تجمع ملی موفق به کسب اکثریت مجلس شود، مکرون دیگر قدرت سابق را نخواهد داشت. کیلیان امباپه در ادامه صحبت‌هایش در مورد المپیک 2024 فرانسه گفت:

 موضع باشگاه من بسیار مشخص بود. من قرار نیست در المپیک حضور داشته باشم، این موضوع حقیقت دارد. من هم این تصمیم را درک کرده و برای تیم ملی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. 

کاپیتان تیم ملی فرانسه در مورد درخواست دیدیه دشان برای تغییر پست بازی‌اش افزود: وقتی به اردوی تمرینی رسیدم، با سرمربی صحبت کردم. او می‌خواست در مورد تاکتیک‌های تیم صحبت کند. او گفت که می‌توانم در چند پست مختلف بازی کنم و باید آماده باشم. هر جا که بخواهد بازی می‌کنم، مشکلی ندارم. چپ، وسط، هر جا که باشم، آماده‌ام.

 

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار