اجرای همزمان دو محور زیرگذر ریلی نیشابور برای نخستین بار در کشور
  • 8 تیر 1404
  • شناسه : 86263
    بازدید 54
    8

    مشهد – شهردار نیشابور از آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرگذر ریلی مشاهیر (شادیاخ) خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان اولین تجربه ملی اجرای هم‌زمان دو محور زیرگذر ریلی بدون توقف است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرفانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه زیرگذر ریلی مشاهیر (شادیاخ) به عنوان اولین تجربه ملی اجرای هم‌زمان دو محور زیرگذر ریلی بدون توقف عملیات و با استفاده از چهار ست‌باکس در کشور، از بامداد سوم تیرماه آغاز شده است.

    شهردار نیشابور هدف اصلی اجرای این پروژه را تسهیل تردد شهری، افزایش ایمنی عبور و مرور و اتصال بهتر منطقه تاریخی و گردشگری مشاهیر به مرکز شهر عنوان کرد.

    وی افزود: ارتفاع این زیرگذر ۵.۲۰ متر و دهانه پل با احتساب عرض دهانه‌ی ۵.۲۰ برای هر محور حدود ۱۰.۵ متر است. در این پروژه از قطعات پیش‌ساخته بتنی استفاده می‌شود تا نصب سریع و بدون اختلال در مسیر پرتردد تهران–مشهد انجام شود.

    میرفانی با اشاره به ویژگی بی‌نظیر اجرای هم‌زمان دو محور، گفت: با همکاری و حمایت اداره‌کل راه‌آهن خراسان رضوی موفق شدیم در مدت چهار شبانه‌روز این دو محور مجاور را بدون تعطیلی کار اجرا کنیم که نمونه‌ای کم‌نظیر در پروژه‌های راه‌آهن کشور محسوب می‌شود.

    شهردار نیشابور ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی تیم‌های فنی شهرداری و راه‌آهن و همراهی‌های شورای اسلامی شهر، فرماندار شهرستان و نمایندگان مجلس تأکید کرد: اجرای این پروژه با نگاه به پدافند غیرعامل در خارج کردن منطقه گردشگری شهر نیشابور از بن بست، گامی بزرگ در توسعه زیرساخت‌های شهری نیشابور است که بهبود کیفیت زندگی و تسهیل تردد گردشگران را نیز به دنبال خواهد داشت.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    6 − چهار =