هوای سردشت در وضعیت ناسالم قرار گرفت
  • 14 تیر 1404
  • شناسه : 90597
    بازدید 58
    9

    ارومیه – رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با ورود پدیده گرد و خاک، هوای این شهرستان طی دومین روز پیاپی در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفت.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدپور اظهار کرد: با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش ذرات آلاینده این شهرستان هم‌اکنون میزان ذرات معلق در هوا به ۱٨۵ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

    وی افزود: به لحاظ آلایندگی این ذرات معلق بیش از حد استاندارد بوده و باعث کاهش دید افقی شده ضمن اینکه تأثیر مستقیم بر سلامتی بیماران قلبی، آسمی و تنگی نفس و جانبازان شیمیایی دارد.

    رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت به شهروندان توصیه کرد تا سالم شدن هوا در خانه بمانند و از ترددهای غیرضرور پرهیز و کسانی که مجبور هستند در فضای باز قرار گیرند، از ماسک استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه منشأ این ذرات معلق و گرد و غبار کشور عراق بوده که در اثر وزش باد هوای سردشت را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: روز گذشته نیز هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک قرار داشت.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    چهارده − 11 =