کاهش تنش آبی در باغ‌ها و مزارع کشاورزی با رهاسازی آب از سد مهاباد
  • 17 تیر 1404
  • شناسه : 92743
    بازدید 62
    9

    ارومیه – مدیر امور آب مهاباد از کاهش تنش آبی در باغ‌ها و مزارع کشاورزی با رهاسازی آب از سد مهاباد خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، خالد رحمانی در این زمینه اظهار کرد: سد مهاباد علاوه برتأمین آب آشامیدنی شهروندان، آبیاری بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

    مدیر امور آب شهرستان مهاباد گفت: رهاسازی آب با هدف آبیاری محصولات کشاورزی، تقویت منابع زیرزمینی و کاهش تنش آبی در باغ‌ها و مزارع کشاورزی صورت گرفته است.

    رحمانی افزود: سهمیه آب بخش کشاورزی با دبی ۱۶ مترمکعب برثانیه با درخواست کشاورزان این شهرستان از مخزن سد مهاباد رهاسازی شده است.

    وی اضافه کرد: بر اساس بند یک مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مقرر شد که در تیر ماه جاری برای جلوگیری از تنش آبی به باغ‌ها و اراضی پایاب سد مهاباد ۲۳ میلیون متر مکعب در یک نوبت به ازای هر هکتار دو ساعت در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

    امسال با توجه به وضعیت مخزن سد مهاباد و اولویت آب آشامیدنی شهروندان، تنها یک مرحله رهاسازی آب از مخزن سد این شهرستان انجام خواهد شد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    17 + ده =