ماموریت‌های تنفسی اورژانس تهران ۱۷ درصد افزایش یافت
  • 19 تیر 1404
  • شناسه : 93738
    بازدید 55
    9

    تهران- سخنگوی اورژانس استان تهران، از افزایش ۵ درصدی ماموریت‌های قلبی و ۱۷ درصدی ماموریت‌های تنفسی در این استان خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    شروین تبریزی، سخنگوی اورژانس استان تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: مأموریت‌های اورژانس تهران در بازه ۱۲ تا ۱۷ تیرماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. این افزایش به‌ویژه در موارد مرتبط با بیماری‌های قلبی و تنفسی مشاهده شده و آلودگی هوا به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در این روند مطرح است.

    وی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، مأموریت‌های مربوط به بیماری‌های قلبی ۵ درصد و مأموریت‌های مرتبط با بیماری‌های تنفسی ۱۷ درصد نسبت به بازه مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. در این دوره، ۱۸۶۴ مورد مشکل قلبی و ۵۵۶ مورد مشکل تنفسی ثبت شده است.

    تبریزی افزود: هرچند تمام این افزایش به آلودگی هوا مربوط نیست، اما این معضل زیست‌محیطی قطعاً در تشدید بیماری‌های قلبی و تنفسی نقش داشته است.

    این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تهران در روزهای اخیر با موج گردوغبار و شاخص کیفیت هوای ناسالم مواجه بوده است.

    مقامات اورژانس از شهروندان، به‌ویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، خواستند از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و از ماسک مناسب استفاده کنند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    سه + بیست =