مخالف آزادشدن واردات برنج همزمان با برداشت محصول هستیم
  • 20 تیر 1404
  • شناسه : 93942
    بازدید 54
    8

    ساری- استاندار مازندران برنج را برند استان دانست و گفت: با آزاد شدن واردات آن همزمان با فصل برداشت مخالف هستیم.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر مهدی یونسی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برنج، برند استان مازندران است و این استان را به شالیزارهایش می‌شناسند، ادامه داد: این استان دارای رتبه برتر کشور در تولید برنج است و حدود نیمی از برنج کشور در مازندران تولید می‌شود.

    وی افزود: کشاورزان برنجکار مازندرانی با کوشش و تلاش فراوان نسبت به تولید این محصول استراتژیک و کمک به امنیت غذایی کشور اقدام و مبالغ زیادی را برای تولید این محصول هزینه می‌کنند.

    استاندار مازندران با تأکید بر لزوم حمایت کامل از شالیکاران مازندرانی، اظهار داشت: استانداری مازندران در راستای حمایت از شالیکاران سخت‌کوش استان، مخالفت جدی خود را با آزاد شدن واردات برنج در فصل برداشت این محصول اعلام داشته و خواهان استمرار ممنوعیت واردات برنج در بازه زمانی ۴ ماهه برداشت این محصول است.

    وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی مسئول در امنیت غذایی کشور به ویژه وزارت جهاد کشاورزی خواست نسبت به تأمین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود شیمیایی که نیاز اصلی کشاورزان استان است اقدام کنند.

    سالانه بیش از یک میلیون تن برنج در مازندران برداشت می‌شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    دو × 4 =