اختیارات استان‌ها در بازآفرینی شهری افزایش یابد
  • 28 تیر 1404
  • شناسه : 99386
    بازدید 46
    9

    بندرعباس- معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: باید بستر قانونی برای تصمیم‌سازی درون‌استانی فراهم شود تا آینده‌ای بهتر برای بافت‌های فرسوده رقم بخورد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، صفر صادقی‌پور، سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان در نشست ستاد بازآفرینی شهری هرمزگان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ضمن تأکید بر اهمیت بازآفرینی در اسناد بالادستی کشور، به موانع اجرایی در سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود مصوبات قانونی در عمل استان‌ها به دلیل عدم اختیار کافی، نمی‌توانند پروژه‌های بازآفرینی را به‌صورت مؤثر پیش ببرند.

    وی با اشاره به مطالعات گسترده صورت‌گرفته در بندرعباس و وجود اسناد جامع برای نوسازی بافت‌های فرسوده، افزود: سرمایه‌گذاران به دلیل کم‌بودن بازده اقتصادی، تمایلی به ورود در این عرصه ندارند و سیاست‌های تشویقی دولت نیز در سطح شهرهای استان با استقبال حداقلی مواجه شده است.

    وی خواستار استفاده از زمین‌های بلااستفاده در محدوده شهر برای اجرای پروژه‌های بزرگ فرهنگی و اجتماعی شد و پیشنهاد داد: برخی اراضی در بندرعباس می‌توانند به‌عنوان فرصت‌هایی برای جابجایی کاربری‌های مزاحم شهری، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری شهری به کار گرفته شوند.

    صادقی‌پور در پایان با پیشنهاد افزایش اختیارات استان‌ها گفت: انتظار تحقق بازآفرینی شهری تنها به‌صورت شعار باقی می‌ماند و لازم است بستر قانونی برای تصمیم‌سازی درون‌استانی فراهم شود تا بتوانیم آینده‌ای بهتر برای ساکنان بافت‌های فرسوده رقم بزنیم.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    دو × چهار =