اسپانیا: شهرک‌سازی در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی است
  • 24 مرداد 1404
  • شناسه : 118996
    بازدید 44
    7

    وزیر امور خارجه اسپانیا طرح جدید تل‌آویو مبنی بر گسترش شهرک سازی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خوزه مانوئل آلبارِس وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرد که تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری، نقض تازه قوانین بین‌المللی است و مسیر راه‌حل دو کشور را تضعیف می‌کند.

    آلبارِس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس این تصمیم را محکوم و تأکید کرد که اجرای چنین طرح‌هایی چشم‌انداز دستیابی به صلح و تشکیل کشور فلسطین را به خطر می‌اندازد.

    وزیر خارجه اسپانیا همچنین به افزایش خشونت‌های شهرک‌نشینان در کرانه باختری اشاره کرده و آن را اقدامی نگران‌کننده و غیرقابل قبول خواند که وخامت وضعیت انسانی و امنیتی فلسطینیان را تشدید می‌کند.

    از سوی دیگر خالد معالی، پژوهشگر مسائل مربوط به شهرک سازی صهیونیستی در گفتگو با شبکه الاقصی درباره پیامدهای شهرک‌سازی در کرانه باختری هشدار داده و گفت: چگونه می‌توان کشور فلسطین را در شرایطی تصور کرد که شهرک‌های صهیونیستی در میان شهرها، روستاها، تپه‌ها و کوه‌ها در تمام مناطق کرانه باختری گسترش یافته‌اند؟

    وی به اعلام برنامه اسموترتش برای تحقق آنچه «اسرائیل بزرگ» خوانده می‌شود، اشاره کرد و توضیح داد که این طرح شامل تغییرات گسترده در سرزمین‌ها، تصرف بخشی از کشورهای عربی و افزایش سریع شهرک‌سازی در کرانه باختری است که این اقدام با سکوت منطقه و جامعه بین‌الملل همراه شده است.

    معالی افزود که چراغ سبز دولت آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باعث شده تا بن گویر و اسموترتش با شتاب بیشتری شهرک‌سازی را گسترش داده و برنامه خود برای ایجاد طرح موسوم به «اسرائیل بزرگ» و آماده‌سازی شرایط برای تصرف و کنترل بخش‌هایی از کشورهای عربی را پیش ببرند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    2 × 5 =