قالیباف: مصوبه حقوق کارکنان دولت غیرقانونی است
  • 5 شهریور 1404
  • شناسه : 127086
    بازدید 26
    5

    رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مصوبه هیئت وزیران درباره «اصلاح ضریب حقوق اعضای هیئت علمی، کارکنان قضایی و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۴» را مغایر با قانون و خارج از حدود اختیارات دولت دانست و آن را برای اصلاح بازگرداند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۴ خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، اعلام کرد که مصوبه شماره ۴۲۱۲۲/ت ۶۴۴۴۰ هـ مورخ ۱۱ تیر ۱۴۰۴ هیئت وزیران با موضوع «اصلاح مصوبه تعیین ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۴» پس از بررسی‌های حقوقی و تطبیق با قوانین، مغایر با مفاد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و چند ماده از قوانین عادی تشخیص داده شده است.

    در این نامه، به صراحت به تبصره‌های ماده واحده و بند‌های الحاقی اشاره شده و آمده است که اجرای مصوبه مذکور بدون طی فرآیند اصلاح، فاقد وجاهت قانونی خواهد بود. رئیس مجلس تأکید کرده است که بر اساس تبصره (۴) ماده (۴۳) آیین‌نامه داخلی مجلس و به منظور انطباق کامل مصوبات دولت با قوانین، این مصوبه باید اصلاح و مجدداً ارسال شود.

    قالیباف در امضای پایانی، «اشکالات نگارشی، مغایرت‌های ماهوی و خروج از حدود صلاحیت دولت» را سه محور اصلی ایراد به این مصوبه دانسته است.

    قالیباف: مصوبه حقوق کارکنان دولت غیرقانونی است

     

     

    قالیباف: مصوبه حقوق کارکنان دولت غیرقانونی است

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    15 + 15 =