عراقچی: به نیت تروئیکا تردید داریم
  • 8 شهریور 1404
  • شناسه : 128765
    بازدید 34
    5

    وزیران امور خارجه دو کشور ایران و مجارستان به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک دوکشور به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌و‌گو کردند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش اقتصادآنلاین و به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان، در گفتگویی تلفنی که به مناسبت صدمین سالگرد روابط دو کشور انجام شد، یک قرن مناسبات دوستانه و غنی میان دو ملت را گرامی داشتند و بر استمرار و تقویت آن در ابعاد مختلف تاکید کردند.

    وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن تبریک صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران-مجارستان، بر رویکرد دولت مجارستان برای توسعه همه‌جانبه روابط با ایران تأکید کرد.

    وزیر امور خارجه کشورمان نیز با تاکید بر عزم ایران برای استمرار و تقویت روابط با همه کشور‌ها بر مبنای احترام و منافع متقابل، روابط ایران-مجارستان را مهم و دارای ظرفیت‌های فراوان برای گسترش بیش از پیش دانستند.

    طرفین در این تماس همچنین به تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی پرداختند.

    وزیر امور خارجه کشورمان با هشدار نسبت به تبعات اقدام غیرقانونی، ناموجه و غیرمسئولانه سه کشور اروپایی برای اعمال فشار علیه ملت ایران از طریق تهدید به بازگرداندن قطعنامه‌های لغوشده شورای امنیت سازمان ملل، و تاکید بر حق ایران برای پاسخ مقتضی، خاطرنشان کرد که این اقدام اعتبار و جایگاه اروپا به‌عنوان یک طرف مذاکراتی را به شدت مخدوش کرده و تردید‌های عمیقی نسبت به نیت واقعی این کشور‌ها ایجاد کرده است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    سه × 1 =