ادعای جنجالی کشورهای عربی علیه ایران/ پای امارات و ۳ جزیره ایران وسط آمد
  • 10 شهریور 1404
  • شناسه : 130322
    بازدید 49
    8

    بیانیه جنجالی شورای همکاری خلیج فارس درباره مالکیت سه جزیره ایرانی، مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته و واکنش تهران در راه است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ
    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه پایانی  مواضع قبلی شورای همکاری درباره سه جزیره (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) تکرار شده و این جزایر سه‌گانه را به زعم خود متعلق به امارات دانست.
     
    وزاری خارجه کشورهای عضو شورای همکاری همچنین مواضع قبلی خود در مورد مالکیت میدان گازی آرش (مشترک ایران و کویت) را تکرار کرده و با انکار حقوق ایران در میدان گازی آرش مدعی شدند: این میدان گازی کاملا در محدوده دریایی کشور کویت واقع شده است و مالکیت منابع طبیعی از جمله کل میدان آرش فقط متعلق به عربستان سعودی و کشور کویت است چرا که در منطقه دریایی تقسیم شده عربستان-کویت قرار دارد!
     
    ادعاهای واهی درباره «جزایر ایرانی» و «میدان آرش» در حالی از سوی شورای همکاری خلیج فارس تکرار شده که مقامات ایران این ادعاهای بی اساس را به شدت تقبیح کرده و آن را نشانه روشنی از عدم پایبندی این کشورها به اصول و اهداف منشور ملل متحد خصوصا اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی دولت‌ها برشمردند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    4 × چهار =