صمصامی: حیثیت پول ملی با حذف صفر احیا نمی‌شود
  • 13 مهر 1404
  • شناسه : 134240
    بازدید 80
    8

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حیثیت پول ملی با حذف صفر احیا نمی‌شود، بلکه با تقویت ارزش واقعی پول ملی بازمی‌گردد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، حسین صمصامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور (حذف چهار صفر از پول ملی)، گفت: گفته شد که در برخی از کشورها این کار انجام شده است اما کشورهایی که اقدام به حذف صفر کردند، با تورم‌های بسیار بالا مواجه بودند، تورم‌های سه‌رقمی و حتی بالاتر از سه‌رقمی اما در کشور ما، حتی در سال ۱۳۲۰ نیز تورم ما به چنین سطحی نرسیده و هرگز تورم سه‌رقمی ۱۱۰ درصدی نداشته‌ایم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کارآمد کردن اسکناس به عنوان هدف دیگر حذف ۴ صفر از پول ملی مطرح شد، اما امروز، کدام یک از نمایندگان مجلس از اسکناس برای معاملات خود استفاده می‌کنند؟

    وی ادامه داد: موضوع ما اصلاً کارآمد کردن اسکناس نیست، چرا که اکنون پول‌های اعتباری و ابزارهای الکترونیکی مانند کارت‌های بانکی جایگزین اسکناس شده‌اند.

    صمصامی بیان کرد: همچنین گفته شد که حذف صفر باعث افزایش پرستیژ پول ملی می‌شود، اما اگر قرار است پرستیژ و حیثیت پول ملی با حذف صفر بالا برود، چرا به جای ۴ صفر، پنج صفر حذف نکنیم که پرستیژش بیشتر شود؟! پرستیژ پول ملی با حذف صفر احیا نمی‌شود، بلکه با تقویت ارزش واقعی پول ملی بازمی‌گردد.

    صمصامی متذکر شد: حیثیت پول ملی زمانی از بین رفت که سال گذشته نرخ ارز از ۴۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسید و اکنون هم در مسیر ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است؛ در چنین شرایطی، حذف صفر از پول ملی هیچ تأثیری در بازگشت قدرت و اعتبار آن ندارد. اولویت ما باید تقویت پول ملی باشد، نه حذف چند صفر از آن.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 + 19 =