آغاز اجلاس استانداران خزر با محوریت «خزر، پل دوستی و توسعه منطقه‌ای»
  • 27 آبان 1404
  • شناسه : 140786
    بازدید 28
    4

    رشت- اجلاس استانداران استان‌های ساحلی دریای خزر با مشارکت ۱۲ استان از پنج کشور منطقه، امروز با محوریت «خزر، پل دوستی و توسعه منطقه‌ای» در رشت آغاز شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، اجلاس استانداران استان‌های ساحلی دریای خزر با محوریت «خزر، پل دوستی و توسعه منطقه‌ای» صبح سه شنبه در رشت آغاز شد.

    این اجلاس که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با مصوبه هیئت دولت برگزار می‌شود، با حضور ۵ استاندار از ایران و ۷ استاندار از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان کار خود را آغاز کرده است.

    این اجلاس شامل یک پنل عمومی و سه پنل تخصصی در حوزه‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری، ترانزیت و لجستیک، و محیط زیست و شیلات است که با مدیریت مسئولان ارشد ملی و استانی برگزار می‌شود.

    حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای امور خارجه و صمت، نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر، رؤسای سازمان‌های محیط زیست، شیلات، بنادر و دریانوردی و همچنین سفرای کشورهای ساحلی خزر، اهمیت این رویداد را دوچندان کرده است.

    در این نشست، استانداران و هیئت‌های رسمی استان‌های ساحلی پنج کشور با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی و گردشگری به بررسی پروژه‌های مشترک، راه‌های ارتقای ترانزیت و توسعه کریدور شمال-جنوب، فعال‌سازی ظرفیت بنادر و ایجاد ترتیبات تجاری میان استان‌ها می‌پردازند.

    این اجلاس همچنین بستر لازم برای تقویت گردشگری خزر، افزایش هماهنگی سیاست‌های منطقه‌ای، معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و سرمایه‌گذاری استان‌های ساحلی و ایجاد نمایشگاه‌های تجاری مشترک را فراهم می‌کند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    18 − هفت =