برگزاری نشست منطقه‌ای در تهران با حضور کشورهای همسایه افغانستان
  • 21 آذر 1404
  • شناسه : 146511
    بازدید 52
    3

    سخنگوی وزارت امور خارجه از برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست منطقه‌ای در تهران برای گفتگو و تبادل نظر درباره تحولات مرتبط با افغانستان خبر داد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگاران از برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست منطقه‌ای در تهران برای گفتگو و تبادل نظر درباره تحولات مرتبط با افغانستان خبر داد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، از جمله با پاکستان و افغانستان، در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت اساسی برای امنیت و ثبات در محیط همسایگی کشورمان قائل است و در همین راستا از هیچ کوششی برای کاهش تنش بین کشورهای منطقه و تقویت تفاهم میان آنها فروگذار نمی‌کند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری این نشست را محصول رایزنی‌های صورت‌گرفته در سطوح مختلف با کشورهای همسایه و دیگر طرف‌های منطقه‌ای دانست و اظهار امیدواری کرد این ابتکار بتواند نقشی مؤثر در جهت تقویت همگرایی و رفع تنش‌ها ایفا کند.

    به گفته بقایی این نشست منطقه‌ای در هفته پیش رو با حضور نمایندگان ویژه امور افغانستان از کشورهای پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، چین و روسیه به میزبانی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران برگزار خواهد شد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 × سه =