تاکید سران ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های مشترک
  • 22 آذر 1404
  • شناسه : 147225
    بازدید 80
    3

    رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان بر تقویت همکاری های مشترک وتسریع در اجرای توافقات تأکید کردند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران و شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه در حاشیه اجلاس بین‌المللی صلح و اعتماد در عشق آباد ترکمنستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

    در این دیدار دو طرف آخرین وضعیت روابط دوجانبه را بررسی و بر ضرورت تقویت همکاری‌های مشترک و سرعت‌بخشی به اجرای توافقات موجود تأکید کردند.

    در جریان این گفت‌وگو، مقامات عالی دو کشور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران و پاکستان در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و توسعه زیرساخت‌های مرزی، بر پیگیری عملی توافقاتی که در سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به اسلام‌آباد نهایی شده بود، تأکید کردند.

    دو طرف همچنین توسعه مسیرهای ارتباطی، تسهیل رفت‌وآمد تجاری و ارتقای همکاری‌های اقتصادی را از پیش‌نیازهای مهم گسترش روابط دانستند.

    در این دیدار، مسائل منطقه‌ای و اهمیت هماهنگی بیشتر در چارچوب ابتکارهای مشترک نیز مورد توجه قرار گرفت.

    رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان با تأکید بر اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مرزی، گسترش تعاملات در حوزه‌های انرژی، تجارت، امنیت مرزی، توسعه بازارچه‌های مرزی و افزایش پیوندهای مردمی را برای ارتقای ثبات و رفاه منطقه ضروری ارزیابی کردند.

    دو طرف ابراز امیدواری کردند روند اجرای توافقات دوجانبه با سرعت و انسجام بیشتری دنبال شود و روابط دو کشور در مسیر رو به رشد فعلی تقویت شود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 × دو =