عارف: ایران مرکز مبادلات انرژی منطقه می‌شود
  • 6 دی 1404
  • شناسه : 149410
    بازدید 17
    4

    معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با توسعه تجارت انرژی با اتحادیه اوراسیا و همچنین کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران به مرکز مبادلات انرژی منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه ستاد راهبری تجارت انرژی منطقه‌ای به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و در خصوص اتخاذ اقدامات و برنامه‌ها برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز مبادلات انرژی منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شد.

    محمدرضا عارف در این جلسه با اشاره به سیاست خارجی همسایگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین توسعه روابط و همکاری‌ها با کشورهای منطقه در کنار حضور فعال در پیمان‌ها و اتحادیه‌های مهم منطقه‌ای در دولت چهاردهم تصریح کرد: با توسعه تجارت انرژی با اتحادیه اوراسیا و همچنین کشورهای منطقه، جمهوری اسلامی ایران به مرکز مبادلات انرژی منطقه‌ای تبدیل خواهد شد.

    در این جلسه در راستای اجرای مفاد و اهداف برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مراکز مبادلات انرژی منطقه‌ای و با توجه به جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ضرورت بهره‌گیری مؤثر از ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی کشور، طرح‌ها، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های افزایش و ارتقا همکاری‌های انرژی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و منطقه بررسی و تصمیم‌گیری شد.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    12 + ده =