عراقچی: تهران همواره صلح را بر جنگ ترجیح داده است
  • 1 بهمن 1404
  • شناسه : 153728
    بازدید 8
    2

    وزیر امور خارجه اظهار کرد: تهران همواره صلح را بر جنگ ترجیح داده و برای توافقی عادلانه آماده بوده و اقدامات خصمانه آمریکا از تحریم تا حمله نظامی شکست خورده است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال نوشت: اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران پس از چند روز با ورود عناصر تروریستی داخلی و خارجی به خشونت کشیده شد و قطع اینترنت برای مهار آن ضروری بود. وی نوشت که ارتباطات به‌تدریج در حال بازگشت است.

    عراقچی با اشاره به اینکه در جریان این اقدامات تروریستی پلیس و غیرنظامیان هدف قرار گرفتند و زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی تخریب شد، گفت: اکنون زندگی عادی به کشور بازگشته است.

    وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به مداخله ترامپ در امور داخلی ایران نوشت: تهدید تهران توسط ترامپ با هدف کشاندن آمریکا به جنگی دیگر به نفع اسرائیل به حداکثر خون‌ریزی منجر شد و اشاره مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، درباره نفوذ موساد نمونه‌ای از این روند بود.

    رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: تهران همواره صلح را بر جنگ ترجیح داده و برای توافقی عادلانه آماده بوده و اقدامات خصمانه آمریکا از تحریم تا حمله نظامی شکست خورده است.

    عراقچی با تاکید بر اینکه هرگونه حمله جدید علیه ایران با پاسخ قاطع روبه‌رو می‌شود، گفت: رویکرد آمریکا باید تغییر کند و با ایران بر اساس احترام متقابل رفتار کند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    5 × 1 =