هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران عازم بحرین شد
  • 4 بهمن 1404
  • شناسه : 154789
    بازدید 8
    2

    هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، برای شرکت در شانزدهمین اجلاس عمومی مجمع مجالس آسیایی (APA)، عازم منامه، پایتخت بحرین شد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ( شنبه ۴ بهمن ماه) برای شرکت در شانزدهمین اجلاس عمومی مجمع مجالس آسیایی (APA)، عازم منامه، پایتخت بحرین شد.

    این نشست بین‌المللی از ۴ تا ۸ بهمن‌ماه به میزبانی منامه برگزار می‌شود و نمایندگان پارلمان کشورهای عضو از سراسر قاره آسیا در آن حضور خواهند داشت.

    موضوع محوری این اجلاس، «نقش پارلمان‌های آسیایی در تقویت گفت‌وگوی بین‌فرهنگی و بین‌تمدنی در آسیا، فرصت‌ها، چالش‌ها و مسیرهای آینده» اعلام شده است.

    هیئت پارلمانی ایران متشکل از محمدرضا حاجی‌بابایی نایب‌رئیس مجلس، محسن زنگنه رئیس گروه پارلمانی مجمع مجالس آسیایی APA مجلس، فاطمه جراره، عباس پاپی‌زاده بالنگان و علیرضا سلیمی است.

    در حاشیه اجلاس عمومی، نشست‌های چهار کمیته دائمی اصلی APA شامل امور اقتصادی و توسعه پایدار، امور سیاسی، امور بودجه و برنامه‌ریزی و امور فرهنگی و اجتماعی برگزار و مصوبات آنها پس از تأیید در نشست عمومی، به‌عنوان اسناد نهایی همکاری میان کشورهای عضو منتشر می‌شود.

    هیئت ایرانی علاوه بر شرکت در جلسات عمومی و کمیته‌های تخصصی، دیدارهای دوجانبه‌ای با رؤسا و نمایندگان پارلمان‌های کشورهای عضو برگزار کرده و در مورد موضوعات دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد کرد.

    مجمع مجالس آسیایی با بیش از ۴۰ کشور عضو، نهادی بین‌پارلمانی با هدف گسترش همکاری‌های چندجانبه، تقویت همگرایی و ارتقای روابط میان مجالس آسیایی است. دبیرخانه دائمی این مجمع در تهران مستقر است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    3 × سه =