تاکید اروگوئه بر گسترش روابط با هند در چارچوب «بریکس»
  • 11 تیر 1404
  • شناسه : 89020
    بازدید 43
    6

    رئیس جمهور اروگوئه در مصاحبه ای بر اراده کشورش در خصوص گسترش روابط با هند در چارچوب «بریکس» تأکید کرد.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر، یاماندو اورسی رئیس جمهور اروگوئه با اشاره به اینکه، کشورش نباید هیچ فرصتی را برای همکاری نادیده بگیرد، تاکید کرد: گروه کشورهای «بریکس» فرصت جدیدی برای اروگوئه خواهد بود.

    اورسی در اسپانیا (محل برگزاری کنفرانس بین المللی تأمین مالی برای توسعه پایدار) در مصاحبه با شبکه ۵ اروگوئه در این خصوص گفت: در طول اجلاس بریکس (روزهای ششم و هفتم جولای در ریودوژانیرو در برزیل) نشست‌هایی را با مسئولان کشورهای مطرح همچون کشورهای مختلف آسیایی خواهم داشت.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: اروگوئه باید بر روابط خود با هند شتاب ببخشد. هیچ رئیس جمهوری در اروگوئه از هند دیدار نکرده است. ما از تمام امکانات و فرصت‌هایی که در ارتباط با آن کشور داریم، استفاده نکرده‌ایم. هند در اروگوئه سفیر مقیم ندارد و سفارتش در آرژانتین است.

    رئیس جمهور اروگوئه افزود: سفیر هند در بوئنوس آیرس و اکردیته در اروگوئه (آجانیش کومار) نیز تاکید کرده‌اند که باید روابط میان هند و اروگوئه را بیش از پیش تعمیق کرد و در هند نیز مسئولان این کشور در این زمینه بسیار علاقه مندند.

    یاماندو اورسی افزود: ما درباره اقتصاد کشوری صحبت می‌کنیم که هرباره بیشتر رشد می‌کند. تقویت پیوند با آن کشور آسیایی فرصت‌هایی را در زمینه‌های دارویی، فناوری ارتباطات و اطلاعات همچنین مواد غذایی خواهد گشود.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    1 + دوازده =