لاوروف: گزارش آژانس درباره ایران مبهم و با معیارهای دوگانه بود
  • 16 تیر 1404
  • شناسه : 91919
    بازدید 55
    8

    وزیر خارجه روسیه پس از برگزاری نشست «بریکس» در برزیل در سخنانی تصریح کرد: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران مبهم و با معیارهای دوگانه بود.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز پس از برگزاری نشست بریکس در برزیل در سخنانی اعلام کرد: کشورهای عضو بریکس در این اجلاس مواضع متعادل و بی‌طرفانه‌ای در مورد اوکراین اتخاذ کردند که نشان دهنده درک بیشتر از ریشه‌های بحران است.

    وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: اختلافات در ناتو در حال افزایش است و تنش‌ها در حال شکل‌گیری است. گسترش بریکس هیچ تهدیدی برای کار این سازمان ایجاد نمی‌کند؛ پتانسیل این اتحادیه تازه شروع به آشکار شدن کرده است.

    سرگئی لاوروف، در این باره اضافه کرد: در اجلاس بریکس در مخالفت با حملات غیرقابل قبول اسرائیل و آمریکا به ایران اتفاق نظر وجود داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید مسئولیت ارزیابی‌های مبهم خود از برنامه هسته‌ای ایران را برعهده بگیرد. آژانس انرژی اتمی گزارشی با معیارهای دوگانه درباره برنامه هسته‌ای ایران ارائه داده بود.

    وی سپس خاطرنشان کرد که این کشور آماده ارائه کمک‌های فنی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    8 − چهار =