احتمال تمدید ضرب‌‌الاجل فعال‌‌سازی مکانیسم ماشه وجود دارد؟
  • 28 تیر 1404
  • شناسه : 99468
    بازدید 40
    7

    خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از منابعی که آنها را «مطلع» خواند، مدعی شد صحبت‌هایی میان ایران و کشورهای اروپایی در رابطه با تمدید ضرب‌الاجل فعال‌سازی مکانیسم ماشه انجام گرفته است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش اقتصاد آنلاین بهنقل از هم میهن، خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از منابعی که آنها را «مطلع» خواند، مدعی شد صحبت‌هایی میان ایران و کشور‌های اروپایی در رابطه با تمدید ضرب‌الاجل فعال‌سازی مکانیسم ماشه انجام گرفته است. «لارنس نورمن»، خبرنگار وال استریت ژورنال، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به گفته منابع، در تماس شب گذشته میان وزرای خارجه سه کشور اروپایی و کایا کالاس (مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا) با سیدعباس عراقچی (وزیر خارجه ایران)، موضوع تمدید ضرب‌الاجل فعال‌سازی مکانیسم ماشه ذیل برنامه هسته‌ای مطرح شد.

    در این پیشنهاد از ایران خواسته شد گفت‌و‌گو‌های هسته‌ای با آمریکا و کشور‌های اروپایی را از سر بگیرد و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز دوباره آغاز کند. پیشنهاداتی هم در رابطه با محدودسازی ذخایر اورانیوم غنی‌شده مطرح شد، هرچند جزئیات خاصی ارائه نشده است. منابع می‌گویند باید بر روی شرایط دقیق کار شود». وی ادامه داد: «پیشنهاد مطرح شده، تمدید یک‌باره ضرب‌الاجل فعال‌سازی مکانیسم ماشه است. ضرب‌الاجل فعلی تا ماه اکتبر ادامه دارد، اما در صورت موافقت ایران – و متحدانش در شورای امنیت یعنی روسیه و چین – احتمال تمدید بیشتر آن وجود خواهد داشت.»

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    چهار − 1 =