هجوم گرما و اخطار سطح زرد در استان سمنان؛ دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش
  • 30 تیر 1404
  • شناسه : 100884
    بازدید 69
    8

    سمنان- معاون استاندار سمنان ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی در پی هجوم گرما به استان، از مردم خواست از خروج غیرضروری در ساعات بسیار گرم روز خودداری کنند.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار مهر، فرج‌اله ایلیات شامگاه یکشنبه در جلسه اضطراری منتخب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با موضوع هشدار سطح زرد هواشناسی و افزایش دما، اعلام کرد: افزایش دما می‌تواند سلامت شهروندان، به‌ویژه گروه‌های حساس را تحت تأثیر قرار دهد.

    وی تأکید کرد: مردم باید از تردد غیرضروری در ساعات اوج گرما خودداری کنند تا از خطرات گرمازدگی در امان بمانند.

    معاون استاندار سمنان با اشاره به مصرف انرژی گفت: استفاده بی‌رویه از برق و آب فشار مضاعفی بر شبکه تحمیل می‌کند و ممکن است باعث اختلال در خدمات‌رسانی شود.

    ایلیات خاطرنشان کرد: همکاری عمومی در کاهش مصرف انرژی، نقش کلیدی در مدیریت بحران ناشی از اوج گرما ایفا می‌کند.

    وی افزود: شرکت‌های آب و برق به همراه اورژانس، هلال احمر و شهرداری‌ها باید آمادگی کامل برای مقابله با پیامدهای گرمای شدید داشته باشند.

    معاون عمرانی استاندار سمنان افزود: ارائه خدمات سریع و پیشگیرانه به شهروندان در این شرایط ضروری است.

    ایلیات در پایان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مستمر درباره وضعیت جوی و هشدارهای ایمنی از طریق رسانه‌های استان انجام خواهد شد تا مردم از آخرین توصیه‌ها آگاه باشند.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    پنج × پنج =