زنده‌گیری «جبیر» در پارک ملی کویر؛ احیای تنوع زیستی در دستور کار است
  • 1 مرداد 1404
  • شناسه : 102645
    بازدید 60
    7

    سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از پروژه عملیات زنده‌گیری جبیر در پارک ملی کویر گرمسار خبر داد و گفت: هدف از این اقدام احیای تدریجی تنوع زیستی در استان است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    سعید یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پروژه زنده گیر جبیر برای پارک ملی کویر در دست انجام است، ابراز داشت: با حضور محیط‌بان ها محل مناسب برای این منظور منظور شده است.

    وی افزود: هدف از این اقدام احیای زیستگاه‌های آسیب‌دیده و تقویت جمعیت گونه‌های شاخص حیات‌وحش در استان سمنان است.

    مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه می‌بایست برای گونه‌های در معرض تهدید برنامه‌ریزی مناسب انجام شود، ابراز داشت: در این پروژه انتقال اصولی و علمی تعدادی از جبیره‌ای سالم به زیستگاه‌های مستعد تعریف شده است.

    یوسف پور، جبیر را به عنوان یکی از گونه‌های شاخص مناطق بیابانی و اثر گذار در حفظ تعادل اکولوژیک خواند و تصریح کرد: رویکرد این طرح ایجاد زمینه احیای تدریجی تنوع زیستی در مناطق هدف استان سمنان است.

    وی با تاکید بر اینکه کارشناسان محیط‌زیست با رعایت اصول زیست‌محیطی و در چارچوب ضوابط فنی، در این طرح مشارکت فعال دارند، افزود: حفاظت هدفمند از جبیر از اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان است.

    ثبت نظر

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    6 − پنج =